۲۹ شهریور ۱۴۰۳

کاهش ۲۰ درصدی صادرات فولاد و احتمال رکود صنعت ساختمان

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

صادرات فولاد ۲۰‌ درصد نسبت به سال‌های پیش کاهش یافت و ممکن است با گرانی دلار و رشد تورم، صنعت ساختمان دچار رکود تورمی شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، علی راد متین مدیرعامل شرکت آهن پرایس، اعلام کرد: با وجود پیوستگی صنعت ساختمان و صنعت فولاد، رکود ساخت‌ و ساز بر صنعت فولاد هم اثر‌گذار است اما این رکود به شکل افزایش قیمت‌ها و تورم نیست بلکه قیمت فولاد با نرخ‌های سال گذشته برابر است.

با توجه به سهم ۲۰ درصدی صنعت ساختمان از سرمایه در گردش و فراهم نبودن زیرساخت‌ها و امکانات، صادرات محصولات هم اتفاق نمی افتد. به طوریکه صادرات سال‌ جاری فولاد ۱۸ تا ۲۰‌ درصد نسبت به سال‌های پیش کاهش یافت. ساختمان را با برنامه کوتاه‌مدت نمی‌توان اصلاح کرد و باید برنامه مشخصی تدوین شود. رئیس جمهور هم برنامه‌ای برای ساخت مسکن اعلام نکرد. بنابراین ممکن است با بالا رفتن نرخ دلار و رشد تورم، صنعت ساختمان دچار رکود تورمی شود.

بزرگ‌ترین مشکلات اقتصادی به مسائل سیاسی مرتبط است به طوری که حتی فعالان اقتصادی نمی توانند برنامه مشخصی برای آن تهیه کنند. در نتیحه با چسبندگی نرخ دلار به تمامی فعالیت‌های اقتصادی با پیروزی دموکرات‌ها برخلاف جمهوری‌خواهان قطعا شیب صعودی نرخ دلار ملایم‌تر است.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x