۳۰ شهریور ۱۴۰۳

وعده و درخواست تکراری علی آبادی در آخرین هفته های حضور در وزارت صنعت !

۱۹ تیر ۱۴۰۳

وزیر صنعت با وجود کناره گیری اجباری، وعده تکراری تولید 1.7 میلیون خودرو در سال جاری داد و خواهان حذف قیمت گذاری دستوری شد!

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، عباس علی آبادی که مانند دیگر وزیران دولت سیزدهم باید وزارت صنعت را تحویل دولت جدید دهد با تکرار وعده های بی نتیجه و در مراسم روز صنعت خودرو، اعلام کرد: کل درآمد ایران از صنعت خودرو ۸۴۰ هزار میلیارد تومان و معادل نیمی از بودجه است اما این صنعت در سال ۲۰۲۳ با درآمد ۳٫۳۵ هزار میلیارد دلاری رتبه اول جهان را داشت. بنابراین صنعت خودرو به دلیل ارتباط با ۶۰ صنعت دیگر نقش بسزایی در ایجاد اشتغال دارد و ششمین اقتصاد بزرگ دنیا است .

وی ادامه داد: ۳۷ شرکت خودروساز ایرانی با اشتغال ۹۰۰ هزار نفری و سهم ۱۲ درصدی در ارزش افزوده، سال گذشته ۱٫۳۳۵ میلیون دستگاه تولید کردند در رتبه ۱۶ دنیا ایستادند اما از التهاب بازار کاسته نشد. به همین دلیل برای سال جاری تولید ۱٫۷ میلیون خودرو هدف گذاری شده است.

علی آبادی افزود: باید ضمن عدم تخصیص ارز چند نرخی، صنعت خودرو را از قیمت گذاری دستوری نجات داد و انتظار می رود زمینه تولید خودرو‌های روز و برقی فراهم شود که با توجه به واردات روزانه ۷ میلیون لیتر بنزین از مصرف روزانه ۱۲۰ میلیون لیتری، برقی سازی راه حلی برای عبور از مصرف بنزین است.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x