۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مقصر تخلف در وام هیات مدیره سازمان بورس و کارمندان بانک‌ها معرفی شد!

۱۸ شهریور ۱۴۰۳

نماینده مجلس، مقصر اصلی تخصیص وام نجومی به هیئت مدیره سازمان بورس و کارمندان بانک‌ها را بانک مرکزی معرفی کرد!

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، جبار کوچکی نژاد با اشاره به ریشه یابی ارائه تسهیلات بانکی بانک‌ها به کارمندان و پرداخت وام‌های نجومی به هیئت مدیره سازمان بورس با وجود مشکلات عمده مردم برای دریافت وام از بانک‌ها به خانه ملت، اعلام کرد: منشأ بسیاری از این فسادها ناشی از عملکرد بانک مرکزی است.

متاسفانه گروه و باندهایی در بانک مرکزی حاکم هستند که با تغییر دولت‌ها جابه جا نمی‌شوند و سرمنشأ بسیاری از مفاسد اقتصادی به ویژه در سیستم بانکی بشمار می روند و حتی اجازه ندادند تحقیق و تفحص از دلار ۴۲۰۰ تومانی در بانک مرکزی به جریان بیفتد.

جای سوال دارد که چطور در این شرایط وام‌هایی بدون حساب و کتاب به مسئولین و برخی کارمندان بانک‌ها داده می‌شود و اما بانک مرکزی هیچ گونه علائمی در این رابطه نشان نمی‌دهد و به عنوان ناظر بانک‌ها چرا گزارش‌هایی را به دستگاه‌های نظارتی ارائه نکرده است؟

ریشه پرداخت وام‌های نجومی به مسئولان سازمان بورس هم به عملکرد بانک مرکزی بر می‌گردد. قطعاً بانک‌های فعال با سازمان بورس سیستمی تحت نظر بانک مرکزی دارند که این سیستم می‌تواند هرگونه برداشت و ارائه تسهیلات را به درستی تشخیص دهد. بنابراین بانک مرکزی به راحتی می‌تواند این قبیل رویکردها را مورد کنترل و رصد قرار دهد. از این رو باید با بانک مرکزی و برخی از بانک‌های خاطی در این بخش برخورد شدیدی صورت گیرد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x