۱ مهر ۱۴۰۳

عوامل موثر در خوش‌ بینی فعلی به بورس + معامله مثبت ۷۱ درصد نمادها

۲۹ مرداد ۱۴۰۳

تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به معامله دیروز 71 درصد نمادها در محدوده مثبت، عوامل اثرگذار در خوش‌بینی فعلی به بورس را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، ابراهیم سماوی با اشاره به تثبیت شاخص‌ در کانال ۲ میلیون واحدی به دنیای اقتصاد، اعلا کرد: دیروز ۷۱‌ درصد نمادها در محدوده‌ مثبت معامله شدند که نشان‌ می دهد اقبال به سمت بازار سرمایه بیش از پیش شده‌ است.

درخصوص عوامل اثرگذار بر فاصله‌گرفتن از رکود می‌توان به خبر خوشی که برای فولادی‌ها با ارزش بازار بالا مخابره شد، اشاره کرد. بانک‌ مرکزی امکان واردات در قبال صادرات صنایع فلزی فلزات رنگی و سایر شرکت‌های همگروه با نرخ توافقی را مجاز کرد که باعث ایجاد خوش‌بینی شد.

همچنین حد اعتباری کار‌‌گزاری‌ها افزایش پیدا کرد و برای سهام به ۷۵‌ درصد رسید‌ که این باعث می‌شود بخش بسیاری از فشار فروش‌ها بابت کال مارجین سهامداران کمتر شود اما از همه مهم‌تر دیروز وزیر اقتصاد پیشنهادی گفت سهامدار بورس باید با اطمینان در بازار فعالیت کند.

وزیر احتمالی اقتصاد مدعی شده همه تلاش را برای رفع مشکلات اقتصادی با حکمرانی درست، کمک نمایندگان و تعامل با مردم بکار خواهد گرفت. همچنین معتقد است باید با پیش‌بینی‌پذیر‌کردن اقتصاد بازار سهام را به سمبل اعتماد سهامداران تبدیل کرد تا بدنه اقتصاد مشارکت مردم را همراه کند. این عوامل باعث خوش‌بینی فعلی شده‌است.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x