۱ آبان ۱۴۰۳

صدر برنامه های سازمان بورس: کاهش دلار نیما و آزاد و حذف رانت

۱ آبان ۱۴۰۳

رییس سازمان بورس با اشاره به ۱۸ برنامه برای رونق بازار سهام و بازگشت اعتماد، کاهش شکاف نرخ دلار نیما و آزاد و حذف رانت را جزو اقدامات جدی دانست.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، حجت‌اله صیدی در دیدار با جمعی از فعالان بازار سرمایه با اشاره به لزوم انجام اقدامات اساسی برای رونق دوباره بازار سهام و بازگشت اعتماد با کمک و همراهی دولت و فعالان اقتصادی، گفت: طبق ماهیت بازار سرمایه باید قبل از هر اقدامی، نتایج مورد احتمال و اهداف قابل تحقق مورد تحلیل قرار گیرد.

وی افزود: ۱۸ برنامه و اقدام در دستور کار سازمان بورس قرار گرفته که پیگیری تصویب قانون جدید بازار سرمایه در حال پیگیری است. کاهش فاصله بین نرخ دلار نیما با بازار آزاد مخالفانی دارد. به منظور کاهش شکاف بین نرخ دلار نیما و بازار آزاد و حذف رانت باید اقدامات جدی صورت گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی روند فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تغییر مداوم دامنه نوسان را به صلاح ندانست و بر اتخاذ تصمیمات کم‌خطر و کم‌هزینه برای حفظ منافع سهامداران تأکید کرد.

صیدی ادامه داد: در جمع تیم اقتصادی دولت بر لزوم اصلاح دستورالعمل نرخ خوراک صنایع، خروج صنعت خودرو از وضعیت فعلی و عرضه خودرو در بورس کالا، ضرورت صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران با حذف قیمت‌گذاری دستوری، تسهیل فرآیند افزایش سرمایه از محل سود انباشته تأکید شد. امید می‌رود با صدور دستورات لازم از سوی رییس‌جمهور و همراهی سایر نهادهای اقتصادی، اتفاقات مطلوبی شکل بگیرد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x