
در آغاز این نشست، ولید آلبوناصر، مدیر روابطعمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، ضمن تبریک روز روابطعمومی، بر نقش راهبردی این صنعت در سطح استان خوزستان و کشور تأکید کرد و گفت: نیشکر نهتنها بهعنوان یک صنعت تولیدی نقشآفرینی میکند، بلکه سهم قابلتوجهی نیز در حوزه مسئولیتهای اجتماعی دارد.وی با اشاره به حمایتهای مستمر و نگاه حرفهای مدیرعامل شرکت به حوزه ارتباطات و روابطعمومی افزود: در سالهای اخیر، روابطعمومی این مجموعه صنعتی از پشتیبانی بیدریغ و حمایت همهجانبه مدیرعامل برخوردار بوده است؛ حمایتی که برخاسته از درک عمیق مأموریتهای ارتباطی و باور به نقش بنیادین این حوزه در توسعه سازمانی است.آلبوناصر با اشاره به اهمیت شفافیت در اطلاع رسانی اظهار داشت: این شفافیت در صنعت نیشکر بهوضوح مشهود است و همین رویکرد باعث شد تا مسیر پذیرش شرکت در فرابورس هموار شود. دکتر ناصری نهتنها همواره پاسخگو و شفاف عمل کردهاند، بلکه با آیندهنگری، این صنعت را به سمت رکوردهای تازهای سوق دادهاند.
*تولید و انتشار بیش از ۱۰ هزار محتوای رسانهای در یک سال اخیر*
در ادامه، مهدی ضرغامی، مدیر روابطعمومی و اطلاعرسانی هلدینگ آینده پویا، با تبریک روز روابطعمومی، از میزبانی گرم و حرفهای شرکت توسعه نیشکر قدردانی کرد و با ابلاغ تبریک جناب دکتر زارعی ریاست هیات مدیره هلدینگ آینده پویا به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات، گفت: حمایت، هدایت و نظارتهای ریاست هیات مدیره هلدینگ آینده پویا از روابط عمومی هلدینگ و نگاه حرفهای ایشان به این مقوله، بسترساز حرکت رو به رشد و موفق در این عرصه بوده است.
وی اظهار کرد: در یک سال اخیر، مجموع محتوای خبری، تحلیلی و رسانهای روابطعمومی هلدینگ آینده پویا و شرکتهای تابعه، که در رسانههای مکتوب، مجازی و سکوهای داخلی و خارجی تولید و بازنشر شده است، بیش از ۱۰ هزار عنوان است که بخشی از آن به معرفی ظرفیتهای صنعت نیشکر اختصاص داشته است.
ضرغامی با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: انعکاس فعالیتها و اقدامات شرکتها در راستای شعار سال، جزو تکالیف قطعی روابط عمومیهای شرکتهای تابعه است.
وی به آغاز طراحی سیستم ارزشیابی روابط عمومیهای شرکتهای تابعه در هلدینگ اشاره کرد و افزود: حساسیت و پیگیری اخبار و محتوای تولید شده در رسانهها از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین واکنش واحد و ایجاد سینرژی در راستای موضوعات و موارد مختلف در حوزههای خبری و اطلاعرسانی از مهمترین مواردی است که مدیران روابط عمومی شرکتها باید مدنظر قرار دهند.
مدیر روابطعمومی و اطلاعرسانی هلدینگ آینده پویا در بخش دیگر سخنان خود روابطعمومی را بهمثابه «پوست سازمان» و «دماسنج افکار عمومی» دانست و خواستار تداوم این جلسات مشترک در جهت همافزایی سازمانی شد.
*درایت و آیندهنگری؛ رمز عبور از بحرانها*
محسن رئیسی، مسئول شرکتها و استانهای روابط عمومی بانک ملی نیز در این نشست ضمن تقدیر از برگزاری نشست و همچنین تبریک روز روابطعمومی، گفت: خوشبختانه بسیاری از پیشبینیهایی که دکتر ناصری در حوزه تولید در یک سال و نیم گذشته مطرح کرده بودند، امروز محقق شده و این امر گواهی روشن بر درایت، آیندهنگری و کارآمدی ایشان است.
وی همچنین افزود: صنعت نیشکر به واسطه تولید و فعالیتها نهتنها موجبات رضایت سهامداران را به دنبال داشته، بلکه در سطح استان خوزستان نیز اثرگذار بوده است و این جای قدردانی دارد.
مسئول شرکتها و استانهای روابط عمومی بانک ملی، عملکرد موفق شرکت توسعه نیشکر در ثبت رکوردهای تولید بهویژه در حوزه تولید برق نیشکری را نمونهای بارز از برنامهریزی دقیق و عملیاتی دانست و گفت: این تولید برق نیشکری، نقش مؤثری در پایداری تولید و همچنین عبور از بحرانها ایفا کرده است.
رئیسی همچنین با تاکید بر سرمایهگذاری در تولید و واگذاری داراییهای غیرمولد افزود: یکی از موفقیتهای هلدینگ طرح و توسعه آینده پویا، واگذاری بیش از 5 همت از سهام و شرکتهای تابعه در 2 سال گذشته بوده که این عملکرد و تلاش مدیران و کارکنان این هلدینگ جای تشکر و قدردانی دارد.

وی تاکید کرد: لازم است برای پیشبرد اهداف سازمانی و حفظ منافع سهامداران و شرکای تجاری، نشستهای مشترک میان روابط عمومی های هلدینگ به صورت مستمر برگزار شود تا بتوانیم ساختار منسجم را برای اطلاع رسانی پایدار و یکپارچه در سطوح مختلف سازمانی طراحی و اجرا کنیم.
*تقدیر مدیرعامل توسعه نیشکر از همافزایی رسانهای*
در پایان این نشست، دکتر عبدعلی ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، ضمن تبریک روز ملی روابطعمومی، از تلاشها و فعالیتهای مؤثر مدیران این حوزه در بانک ملی ایران و هلدینگ آینده پویا تقدیر کرد. وی با ارائه گزارشی از وضعیت تولید، برنامههای توسعهای و ظرفیتهای صنعت نیشکر، بر لزوم انسجام رسانهای و تقویت تعاملات بینسازمانی بهمنظور تحقق اهداف کلان توسعه تأکید نمود.
پس از پایان نشست، مدیران روابطعمومی بانک ملی و هلدینگ آینده پویا با همراهی مدیر روابطعمومی شرکت توسعه نیشکر، با حضور در شرکت خمیرمایه و الکل رازی و همچنین کشت و صنعتهای دعبل خزاعی و حکیم فارابی، از نزدیک با روند فعالیتهای این مجموعهها آشنا شدند و در جریان آخرین دستاوردها قرار گرفتند.