۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دو کمیسیون مجلس با وزیر پیشنهادی نفت مخالفت کردند / ریسک پزشکیان !

۲۴ مرداد ۱۴۰۳

اکثریت اعضا دو کمیسیون انرژی و امنیت ملی با وزیر پیشنهادی نفت مخالفت کردند تا اولین چراغ قرمز مجلس به کابینه دولت روشن شود!

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، بررسی سوابق و برنامه های ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم در ۱۳ کیمیسیون تخصصی مجلس با وجود موضع گیری مثبت و منفی رسانه ها و برخی مسئولان و نمایندگان ادامه دارد و آخرین تحولات مهم حکایت از آن دارد که اولین چراغ قرمز برای وزیر پیشنهادی نفت روشن شده و مسعود پزشکیان به احتمال زیاد باید از الان به فکر فرد دیگری برای این وزارتخانه خاص باشد یا اینکه حاضر به پذیرش ریسک باشد!

براساس این گزارش، محسن پاکنژاد که برخی وی را منتسب به بیژن زنگنه معرفی کرده اند ، نتوانست رای اکثریت اعضا کمیسیون انرژی مجلس را به دست آورد. به طوریکه تنها ۷ نماینده از ۲۳ عضو کمیسیون انرژی به پاک نژاد رای مثبت دادند و ۱۶ نفر دیگر وی را شایسته این وزارتخانه ندانستند! علاوه بر این پاک نژاد قادر به کسب رای مثبت ۸ عضو کمیسیون امنیت ملی شده است.

به این ترتیب انتظار می رود در صورت اصرار پزشکیان به حضور پاکنژاد در کابینه، صلاحیت وی توسط نمایندگان در روز رای گیری، مجلس رد شود. بنابراین شاید پزشکیان با عدم قبول این ریسک، فرد دیگری را به عنوان وزیر پیشنهادی نفت معرفی کند!

در این میان مصطفی نخعی یکی از اعضا کمیسیون انرژی، گفت: پاک نژاد گزینه پیشنهادی وزارت نفت با رای قاطع اعضا رد شد اما با برنامه های عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو موافقت شد.

غلامرضا دهقان هم اعلام کرد: وزیر پیشنهادی برنامه کامل، جامع، منسجم و راهبردی مد نظر کمیسیون تخصصی را ارائه نکرد. وی شرایط عمومی را داشت اما در دفاع از برنامه‌ها نتوانست برنامه مورد نظر کمیسیون را ارائه دهد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x