۳۰ شهریور ۱۴۰۳

توضیحات تکمیلی “شیران” درباره آخرین توافقات با پالایشگاه اصفهان

۲۸ شهریور ۱۴۰۳

سرمایه گذاری صنایع شیمیائی ایران درباره آخرین توافقات با پالایشگاه اصفهان جهت نحوه نرخ‌گذاری برش‌های برگشتی و تأمین خوراک، توضیحات تکمیلی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، سرمایه گذاری صنایع شیمیائی ایران در خصوص آخرین مذاکرات و توافقات با پالایشگاه اصفهان در زمینه نحوه نرخ‌گذاری برش‌های برگشتی و تأمین خوراک، توضیحات تکمیلی ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، “شیران” پیرو نامه ۲۴ شهریور و توضیحات حضوری در خصوص آخرین مذاکرات و توافقات با پالایشگاه اصفهان در زمینه نحوه نرخ‌گذاری برش‌های برگشتی و تأمین خوراک این شرکت، اعلام کرد: در راستای حل و فصل اختلافات موجود با پالایشگاه اصفهان در زمینه نحوه نرخ‌گذاری برش‌های برگشتی و تأمین خوراک، پس از پیگیری‌ها، مکاتبات و جلسات متعدد طی دو سال گذشته در سطوح مختلف استانی و ملی، مستندات و تأیید‌یه‌های تخصصی از مراجع ذیصلاح در خصوص ماهیت و آنالیز فرآورده‌های برگشتی شرکت به پالایشگاه دریافت و با اخذ کد‌های استاندارد برای این محصولات و تطابق برش‌ها با حلال‌های ۵۰۲ و ۵۰۳ ضمن اصلاح پروانه بهره‌ برداری شرکت این حلال‌ها نیز به محصولات مندرج در پروانه افزوده شد.

در ادامه پیگیری‌ها براساس دستور حوزه معاون اول رییس جمهور، جلسات متعددی در وزارت نفت برگزار شد که منجر به توافقات اولیه بین این شرکت، وزارت نفت، پالایشگاه اصفهان و تنظیم و ابلاغ این توافقات در سه‌شنبه ۲۷ شهریور از سوی وزارت نفت به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، پالایشگاه اصفهان و این شرکت ابلاغ شد.

بر اساس توافقات مقرر شد قرارداد تأمین خوراک بین این شرکت و پالایشگاه اصفهان در اسرع وقت امضا و تحویل خوراک به این شرکت طبق روال سال‌های قبل انجام شود.

در صورت توافق نهایی براساس دستورالعمل اجرائی که از سوی وزارت نفت تهیه و ابلاغ خواهد شد، مابه‌تفاوت نرخ برش سبک برگشتی ( لایت اند ) با نرخ نفت سفید (که در قرارداد بر اساس نرخ نفتا محاسبه می‌شود ) محاسبه و به شرکت مسترد خواهد شد.

تهیه و ابلاغ دستورالعمل فوق‌ و برگزاری جلسات در دست پیگیری است. پس از ابلاغ این دستورالعمل، میزان دقیق مطالبات شیران از این محل، تعیین و آثار آن بر صورت‌های مالی سال جاری شرکت مشخص خواهد شد.

در صورت اجرای توافقات اخیر، شیران و شپنا هیچ‌گونه ادعا و اعتراضی درخصوص تأمین خوراک و نحوه نرخ‌گذاری و تعاملات مالی مرتبط در هیچ مرجعی نخواهند داشت و کلیه دعاوی مطروحه فعلی را مسترد می‌کنند.با توجه به مجوزهای اخذ شده و اصلاح پروانه بهره برداری شرکت و هماهنگی‌های صورت گرفته به زودی فرآیند خرید نفت سفید از بورس انرژی به منظور بهره مندی شرکت از امکان فروش همه فرآورده‌های استحصالی از خوراک خریداری شده (شامل همه برش‌ها و حلال‌ها) فراهم خواهد شد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x