۲۷ مهر ۱۴۰۳

بیمه دانا به گرفتن پول زمینش نزدیک تر شد

۳ اسفند ۱۴۰۲

عرفان کیمیاگر: بیمه دانا در کدال افشای اطلاعات با اهمیت ب منتشر کرده و صورتجلسه اش را با ارتش و شهرداری تهران بار گذاشته که نشان می دهد  این شرکت تا آخر امسال، 328 میلیارد تومان  از  پول زمینش را کاسب می شود.
بیمه دانا

عرفان کیمیاگر: بیمه دانا در کدال افشای اطلاعات با اهمیت ب منتشر کرده و صورتجلسه اش را با ارتش و شهرداری تهران بار گذاشته که نشان می دهد  این شرکت،  تا آخر امسال، ۳۲۸ میلیارد تومان  از  پول زمینش را کاسب می شود.

به گزارش پایگاه خبری بازارسهام نیوز، پس از مدتها کش و  قوس میان ارتش و دانا از سال ۱۴۰۱ قرار شد، ارتش از محل بودجه دولتی پول زمین بیمه دانا را  پرداخت کند و زمین را تصاحب کند، اما مهرماه امسال اترش به سازمان برنامه و بودجه نامه زد که پول زمین را بپردازد که این اتفاق از محل بودجه امسال نیفتاد.

در آخرین اتفاق ها، شهرداری تهران بخشی از این زمین  را که البته بخش کوچکی است  برای اجرای طرحهای خود در محل تقاع اتوبانهای باقری و بابایی طی صورتجلسه ای از بیمه دانا گرفت و مقرر شد بخشی تا پایان سال پول زمین یا معادل آن را شهرداری به بیمه دانا بپردازد.

با انجام این معامله، به ارزش سود هر سهم بیمه دانا حدودا ۱۹ تومان اضافه می شود.

البته  مبلغ کل آن زمین  در حال حاضر حدودا معادل ارزش بازار بیمه دانا است و اگر بیمه، موفق به گرفتن پول زمین بشود، مجددا این سهم با یک پرواز فضایی در قیمت مواجه خواهد شد.

هر چند که بخشی از این افزایش قیمت را در ابتدای سالجاری به دلیل اینکه توافق قیمت زمین، در صورتهای مالی منعکس شده بود پیش خور کرد اما به دلیل بلاتکلیفی وضعیت اجرای توافق، مجددا قیمت بیمه دانا با افت شدید مواجه شد.

لازم به ذکر است که متاسفانه اطلاعات پنهانی در افزایش یا کاهش قیمت سهام بسیار اثر گذار است و این شیوه اطلاع رسانی باید بیش از این به سمت شفافیت پیش برود. در همین مورد بیمه دانا، جا داشت این شرکت، حتی مذاکرات با شهرداری را هم در سامانه کدال منتشر می کرد و یا مفاد صورتجلسه به صورت محرمانه تلقی مشد و تا قبل از نشر کدال، به جز امضا کنندگان صورتجلسه، هیچ کسی از آنها باخبر  نمی شد. چرا که در روزی که مذاکرات انجام می شد و  احتمالا در حالی که  اعضا در مجل جلسه نشسته بودند و  صورتجلسه را تایپ و امضا می کردند، سهم بیمه دانا بعد از مدت ها به صف خرید رسید و هفت درصد مثبت خورد.

 

 

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x