۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بورس با پزشکیان آماده جهش شد/ در انتظار تحقق اولین وعده بورسی

۱۶ تیر ۱۴۰۳

پزشکیان با اتمام شمارش آرای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، نهمین رییس‌جمهور ایران شد تا زمینه رشد موقتی بورس فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، شمارش آرای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و طبق اعلام وزارت کشور ۳۰ میلیون ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ نفر در ایران ، رای دادند تا میزان مشارکت مردم در این مرحله به ۴۹٫۸ درصد برسد.

براساس این گزارش، سعید جلیلی هم قادر به جذب ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای نتوانست به هدف نهایی برسد

با این رویداد مهم سیاسی و با توجه به رویکردهای پزشکیان و نظر مثبت فعالان بازار سرمایه و متغیرهای مهم اقتصادی ، انتظار می رود شاخص بورس از امروز با قدرت و سرعت بیشتر در مدار صعود قرار گیرد و شاید بتواند در روزهای پایانی فصل مجامع، یادآور ایام خوش گذشته باشد اما به دلیل مشکلات عدیده این بازار و صنایع و شرکت ها مانند قطعی برق و محدودیت های انرژی و ….، نباید انتظار رشد طولانی مدت از این بازار داشت.

اکثر کارشناسان و حتی پزشکیان بر این باورند حل مشکلات بورس نیازمند اقدامات و بسترسازی تدریجی و شاید دو سه ساله باشد. با این حال سهامداران انتظار دارند دولت جدید بتواند با تصمیم گیری های کارشناسی و درست، زمینه رشد منطقی و پایدار بورس را فراهم کند.

این درحالی است که باید منتظر تحقق وعده پزشکیان بود که اعلام کرده بود: سه شنبه ۱۲ تیر تلاش فراوانی شد که فرصتی برای آمدن به تالار معاملات بورس فراهم یا حداقل در یکی از تالارهای کارگزاران بورس با فعالان گفت و گو و از دیدگاه و نظریات آنها شنیده شود.

متاسفانه با تمام تلاش این مهم ممکن نشد. امید می‌رود این فرصت در هفته‌های آینده فراهم شود که طبق وعده به دیدار دوستان خواهم آمد تا با یکدیگر در رابطه با ارتقاء بازار سرمایه و نقش آن در رشد تولید و تجارت گفت و گو شود.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x