۲ آبان ۱۴۰۳

نتیجه قیمت های دستوری: زیان ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی “خودرو، خساپا”

۲ آبان ۱۴۰۳

مدیرعامل سایپا با تاکید بر عمل به قانون در تعیین نرخ خودرو، نتیجه قیمت های دستوری را زیان انباشته 250 هزار میلیارد تومانی خودروسازان دانست.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، جواد توسلی مهر در حاشیه مراسم آغاز تولید انبوه و تحویل اولین محموله خودروی شاهین پلاس به مشتریان در خصوص تصمیم تغییر قیمت محصولات به تسنیم، گفت: یکی از اتفاقات ناگوار در صنعت خودرو بخصوص دو خودروساز بزرگ، برخورد دوگانه مسئولین نسبت به این موضوع است.

وی افزود: قیمت تمام شده مواد و قطعات برخی محصولات ۱۱۰ درصد قیمت فروش می شود. به همین دلیل حتی در کمیسیون صنایع مجلس، دولت و شورای رقابت جلسات متعددی در این رابطه برگزار شده است. عملا خودروسازان با ۲۵۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته به دلیل تصمیمات غلط روبرو هستند. اگر تصمیمات درست در زمان مناسب اتخاذ می شد امرو قیمت ها فشرده نمی شد.

این مقام مسئول ادامه داد: اراده دولت، رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزارت صنعت اصلاح رویه های اشتباه است. تقریبا ۲ سال همین قیمت دستوری نیز ابلاغ نشده است. اگر مسئولین در مورد قیمت خودرو به مر قانون عمل کنند همه مسائل حل می شود.

توسلی مهر با بیان اینکه خودروهای داخلی همه با مجوز سازمان استاندارد و محیط زیست تولید و وارد بازار می شود، توضیح داد: ارتقای کیفیت محصولات الزامات پیچیده ای می خواهد. وقتی خودروساز در پرداخت حقوق دچار مشکل است نمی تواند به توسعه محصول و اصلاح کیفیت خودروها توجه ویژه داشته باشد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x