۳۰ مهر ۱۴۰۳

توضیح ایران خودرو دیزل درباره احتکار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی محصولات

۲۹ مهر ۱۴۰۳

ایران خودرو دیزل بعد از کشف احتکار 1080 محصول به ارزش 1000 میلیارد تومان، مجبور به ارایه توضیح شد و علت این رویداد را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، شرکت ایران خودرو دیزل در واکنش به انتشار خبری مبنی بر احتکار بیش از ۱۰۰۰ ون صفر کیلومتر به ارزش هزار میلیارد تومان، اعلام کرد: خودروهای ون وانا در راستای اجرای قرارداد با نهاد دولتی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تولید شده و به علت برخی مشکلات پرداختی آن نهاد، خودروها در پارکینگ شرکت متوقف شده است.

با توجه به پیگیری‌های مکرر از آن نهاد دولتی بابت پرداخت باقی مانده مبلغ و تحویل این محصولات و اقدام نکردن آن نهاد طرف قرارداد، شرکت ایران خودرو دیزل اقدام به تخصیص آنها به سایر مشتریان بر اساس رویه‌های قانونی و از طریق اجرای طرح‌های فروش در سایت رسمی فروش اینترنتی محصولات و سایر روش‌ها کرده که این امر موجب کاهش چشم‌گیر تعداد محصولات متوقف در پارکینگ شده است.

براساس این گزارش، پیش از این سردار دلاور القاصی فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به کشف پارکینگ خودروهای دپو شده گفته بود: در پی رصد اطلاعاتی پلیس امنیت اقتصادی مبنی بر احتکار تعدادی خودرو صفر کیلومتر خارجی توسط فردی سودجو، ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی طی عملیات غافلگیرانه وارد این محل شدند.

هزار و ۸۰ دستگاه خودرو ون وانا از برند فوتون صفر کیلومتر به ارزش هزار و ۸۰ میلیارد تومان و بدون پلاک و مجوز در این محل نگهداری می‌ شد و یک نفر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و نگهداری غیر قانونی و احتکار خودرو، دستگیر و در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x