۲۷ مهر ۱۴۰۳

برنامه ارتقای جایگاه راهبری شرکتی در بازار سرمایه و شرط رشد اقتصادی ۶٫۵ درصدی

۱۸ مهر ۱۴۰۳

رئیس سازمان بورس از برنامه ارتقای جایگاه نظام راهبری شرکتی در بازار سرمایه خبر داد و شرط تحقق رشد اقتصادی 6.5 درصدی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، حجت اله صیدی در چهارمین کنفرانس بین‌المللی راهبری شرکتی از برنامه ارتقای جایگاه نظام راهبری شرکتی در بازار سرمایه خبر داد و گفت: باید از ابزار مقررات حاکمیت شرکتی برای بهبود وضع شرکت های فعال در بورس بهره گرفت. راهبری شرکتی فرآیند‌ اداره شرکت‌ها را اصلاح می‌کند.

وی افزود: مأموریت اصلی سازمان بورس تسهیل تشکیل سرمایه و یکی از وظایف، صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران است. سرمایه وقتی تشکیل می‌شود که سرمایه‌گذار احساس کند مورد صیانت و حمایت است. برای این صیانت باید از تصویب مقررات خلق‌الساعه جلوگیری و شرکت‌ها ملزم به شفافیت شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: دستورالعمل نظام راهبری شرکتی در بورس تنظیم و یک بار هم بازنگری شده و ممکن است ۱۵ درصد دیگر هم تغییر کند. مهم اجرای این دستورالعمل است که روی آن تأکید وجود دارد.

صیدی شرط حفظ جایگاه فعلی اقتصاد در منطقه تا سال ۱۴۱۰ را رشد اقتصادی متوسط ۶.۵ درصدی دانست و گفت: تحقق این رشد به سالانه حدود ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x