۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اولویت اصلی دولت در بورس و وعده جبران زیان ۵۰ درصدی سود شرکتها/ یک دلیل انتخاب صیدی

۲۱ شهریور ۱۴۰۳

وزیر اقتصاد اولویت اصلی دولت در بورس را بازگرداندن اعتماد مردم اعلام کرد و وعده جبران زیان 50 درصدی سود شرکت ها داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه فوق العاده شورای عالی بورس، اعلام کرد: شنبه هفته جاری استعفای عشقی مورد پذیرش قرار گرفت و مقرر شد سه شنبه تکلیف رئیس سازمان بورس مشخص شود. در نهایت با بررسی سوابق گزینه های پیشنهادی مختلف، حجت اله صیدی بعنوان یکی از افراد خوشنام بازار پولی و مالی، انتخاب شد.

وی از افراد با تجربه، متعهد، متخصص و دارای تحصیلات عالیه است و شناخت خوبی از بازار سرمایه دارد. خوشبختانه شورای عالی بورس با اجماع کامل، ابتدا به عضویت صیدی در هیات مدیره و در ادامه به ریاست سازمان بورس رأی داد.

اعتماد مردم به بازار سرمایه از دست رفته است

اعتماد مردم به بازار سرمایه تا حدودی از دست رفته است، اولین اولویت بازگرداندن اعتماد به این بازار خواهد بود. در غیاب بازار سرمایه، بار تأمین مالی بر دوش بازار پول افتاده است. امید می رود با سیاست های دولت جریان تأمین مالی به سمت بورس گسیل شود.

بازار سرمایه باید با مردم، کاملا شفاف و صادق باشد

بازار سرمایه باید با مردم، کاملا شفاف و صادق باشد. رئیس سازمان بورس حتما باید ارتباط مستقیم با مردم داشته باشد و بطور منظم با آنها صحبت و مشکلات را تشریح کند. نباید شائبه دخالت و استفاده از اطلاعات درونی بوجود آید. دولت بطور کامل پشت بورس است. روزهای خوش را در بازار سرمایه خواهیم دید.

کاهش ۵۰ درصدی سود شرکت های بورسی

بخشی از چالش های بورس ناشی از برخی تصمیمات دولت است. سیاست گذاری ها، قیمت گذاری ها، دخالت های موردی، مسئله نرخ ارز و اختلاف با نرخ نیمایی و … از جمله مسایل مهمی هستند که صنایع را دچار مشکل کرده و باعث شده سود شرکت های بورسی تقریبا ۵۰ درصد نسبت به دوره گذشته کاهش پیدا کند. باید این روند متوقف شود و سودآوری و بهره وری شرکت های بورسی افزایش یابد.

این جز با تعامل رئیس سازمان بورس با سایر اعضای دولت بدست نمی آید. یکی از دلایلی که صیدی انتخاب و به شورا معرفی شد، تعامل مناسب با وزرای دولت و روسای سازمان های مرتبط است.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x