۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ایران‌ خودرو علت نصف شدن دنا در تصادف را اعلام کرد

۱۸ شهریور ۱۴۰۳

ایران‌ خودرو علت نصف شدن محصول دنا در تصادف پیرانشهر را ناشی از دو تصادف سنگین قبل و جوش‌کاری های متعدد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، ایران‌خودرو در واکنش به تصاویر منتشره از تصادف دنا، اعلام کرد: در پی انتشار تصاویر حادثه تصادفی در پیرانشهر، بسیاری از رسانه‌ها بدون توجه به علل و شرایط این حادثه به صورت شتاب‌زده و بدون توجه به نظرات کارشناسی، انگشت اتهام را به سمت خودروساز برده و دو نیم شدن خودروی دنا را ناشی از غیر استاندارد بودن تولیدات داخلی دانستند.

طبق بررسی‌ها، خودرو مربوط به تولید سال ۱۳۹۶ بوده و دارای دو تصادف سنگین، یک‌ بار در سال ۹۷ و یک‌بار در سال ۹۹ است. تصادف اول به نحوی بوده که برای بازسازی خودرو، قسمت‌‌های بدنه‌ای خودرو در ناحیه عقب شامل سرشاسی‌های عقب، سینی کف اتاق و صندوق، گل‌گیرهای داخلی و بیرونی عقب و بسیاری از مجموعه‌های اصلی خودرو نظیر ایربگ‌ها، اکسل عقب، درها، رینگ و تایر، پلوس‌ها تعویض شد.

خودرو مجددا در سال ۹۹ دچار تصادف سنگین و واژگونی شد. در بازسازی غیراستاندارد خودرو اوراقی و تصادفی توسط خریدار بعدی با وجود این‌که به منظور بازسازی صحیح خودرو، نیاز به تعویض کامل اتاق آن بوده، تمام قسمت‌های بدنه خودرو شامل سقف، ستون‌ها، سینی کف، گل‌گیرها به صورت جداگانه به یک‌دیگر جوش‌کاری و متصل شد. در نتیجه جدا شدن خودرو مرتبط با کیفیت محصول تولیدی اولیه شرکت ایران خودرو نیست.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x