۱ مهر ۱۴۰۳

شاخص خط حمایت مهم ۲ میلیونی را بعد از سه روز پس گرفت

۲۷ مرداد ۱۴۰۳

شاخص بورس در نیمه اول معاملات امروز و در اثر تزریق اخبار مثبت حمایتی، خط حمایت مهم 2 میلیون واحدی را بعد از سه روز، پس گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، معاملات اولین روز کاری این هفته بازار سهام در حالی با تداوم محدودیت دامنه نوسان شروع شد که در مرحله پیش گشایش ۲۱۳ نماد به ارزش ۶۲۵ میلیارد تومان به صف فروش نشسته و ۲۱۱ نماد با ارزش ۳۲۰ میلیارد تومان دارای صف خرید بودند.

بر اساس این گزارش با انتشار اخبار مثبت تزریق نقدینگی بانک ها به بازار سرمایه و اوراق اختیار فروش تبعی ۵۲ شرکت بورسی و فرابورسی جهت تضمین نرخ بازدهی دارایی سهامداران خرد طی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، خروج پول از صندوق های با درآمد ثابت آغاز شد و با گذشت کمتر از دو ساعت از معاملات امروز و رشد بیش از ۱۱ هزار واحدی، خط حمایت مهم ۲ میلیون واحدی را پس گرفت.

به این ترتیب، شاخص با اثر مثبت بیش از ۳۴۰ تا ۲۸۶۵ واحدی شرکت های ملی مس، فولاد مبارکه، بانک ملت، پتروشیمی نوری، شستا، پتروشیمی پردیس و پالایشگاه اصفهان از سطح ۱٫۹۹۸ میلیون واحدی به دو میلیون و ۹ هزار واحد تا این ساعت از معاملات رسید.

نماگر بازارسرمایه ۲۲ مرداد و در سایه ابهامات متعدد، خط حمایت مهم ۲ میلیونی را از دست داده و به کانال ۱٫۹ میلیون واحدی سقوط کرده بود که با گذشت سه روز کاری توانست دوباره به این کانال مهم دست یابد. امید می رود این روند مقطعی نبوده و در روزهای آینده با افزایش اعتمادها، ادامه دار باشد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x