۳۰ شهریور ۱۴۰۳

۵ کارگروه پرشکیان برای انتخاب کابینه با حضور ظریف، طیب‌نیا، عبدالعلی‌زاده و…

۱۹ تیر ۱۴۰۳

رئیس جمهور منتخب از قرار معلوم ۵ کارگروه برای انتخاب وزرا و راهبردهای دولت با حضور افرادی چون ظریف، طیب‌نیا، عبدالعلی‌زاده و... تشکیل داده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، علی قلهکی فعال رسانه‌ای اصولگرا در شبکه اجتماعی ایکس ( توییتر سابق) اعلام کرد: به فاصله سه روز پس از پیروزیِ مسعود پزشکیان ۵ کارگروه برای انتخابِ وزرا و تعیینِ راهبردهایِ دولت تشکیل شده که شامل کارگروه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیربنایی است.

سرپرست این ۵ کارگروه شامل محمدجواد ظریف برای کارگروه سیاسی، علی ربیعی برای کارگروه اجتماعی، علی طیب‌نیا برای کارگروه اقتصادی، رضا صالحی‌ امیری برای کارگروه فرهنگی و علی عبدالعلی‌زاده برای کارگروه زیربنایی هستند.

همچین شنیده می‌شود شورای سیاست گذاری بالای سَرِ کارگروه‌ها قرار دارد که سرپرست کارگروه‌ها به‌علاوه محمدرضا عارف را شامل می‌شود.

برخی هم به این فهرست ۵ نفره محمدجواد آذری جهرمی، محمد صدوقی، قائم پناه (معاون پزشکیان در وزارت بهداشت) و حسین علایی را هم اضافه و اعلام کرده اند طبق خواسته پزشکیان از بین ۵ گزینه پیشنهادی برای وزارتخانه و معاونت، سه گزینه باید چهره های جدید و بدون سابقه در دولت های قبلی باشند.

پاک دستی، سلامت و کارآمدی از شاخص های اصلی برای انتخاب کابینه خواهد بود. همچنین معاون اولی طیب نیا و رییس دفتری حاجی میرزایی تقریبا قطعی است.

براساس این گزارش، عباس عراقچی معاون سابق وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد سابق هم به عنوان رابط دولت منتخب در حوزه سیاست خارجی تعیین شده و هماهنگی‌های مربوط به دولت منتخب و سیزدهم در حوزه سیاست خارجی از جمله تبادل پیام‌ و تماس با مقامات خارجی، دعوت از مهمانان خارجی برای مراسم تحلیف و … را با معاون بین‌الملل وزارت خارجه به عنوان رابط‌ وزارت خارجه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x