۳۰ شهریور ۱۴۰۳

۴ نماینده مجلس با مواضع پزشکیان و ترکیب کابینه اعلام مخالفت کردند

۲۷ مرداد ۱۴۰۳

4 نماینده مجلس در مورد دیده گاه و مواضع رئیس جمهور و ترکیب کابینه اعلام مخالفت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، جلسه امروز مجلس برای بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم در حالی بعد از اعلام مواضع مسعود پزشکیان، ادامه دارد که چند نماینده در مورد رویه وی و ترکیب کابینه، مخالفت کردند. رای‌گیری وزیران پیشنهادی هم چهارشنبه انجام می‌شود.

براساس این گزارش، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده اصول گرای مجلس بعد از سخنان رئیس جمهور در صحن، گفت: نطق پزشکیان مشابه مناظرات بود. انتظار بر این بود وی به صراحت دیدگاه‌های در مورد مسائل را اعلام کند. شکی نیست پزشکیان برای حل مشکلات آمده ولی باید در مورد ارز و برنامه‌های حرف می زد.

مهدی کوچک‌زاده از هواداران دولت احمدی‌نژاد و مخالف اصلاح‌طلبان هم خطاب قالیباف اعلام کرد: برنامۀ دولت باید طبق آیین‌نامۀ به مجلس ارائه می‌شد تا نمایندگان ضمن بررسی، اعلام نظر کنند. اصل جلسۀ امروز هم بررسی برنامۀ دولت است ولی آیا برنامۀ ایی از سوی پزشکیان ارائه شده که به نمایندگان داده شود؟ بنابراین نمایندگان مخالف و موافق در مورد چه چیزی می توانند صحبت کنند؟

علیرضا سلیمی هم گفت: پزشکیان برنامه جداگانه ارائه نکرده و گفته برنامه من برنامه هفتم است. برنامه هفتم قبلا تصویب شده و شورای نگهبان آن را تایید کرده است برای همین مخالفت و موافقت با برنامه هفتم معنی ندارد.

محمد قسیم عثمانی هم اعلام کرد: پزشکیان برای تغییر آمده بود و از جوانگرایی و تغییر و حقوق نادیده گرفته شده زنان و جفای به اهل سنت سخن گفته اما آیا به این گفته‌های زیبای خود عمل کرد؟ پزشکیان در کل جامعه بزرگ زنا،ن فقط به یک شیرزن میدان داده و در بین جامعه اهل سنت به هیچ اهل سنتی اعتماد نکرده است.

قرار بود دولت چهاردهم دولت همه ایران، همه اقوام و مذاهب و بی صدایان باشد اما هیچ کس به اندازه ترکیب کابینه باعث دلسردی و ناامیدی زنان و جامعه اهل سنت نشده است. اگر امور اجرایی هم مانند کابینه اداره شود کشور دچار مشکلات بیشتر خواهد شد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x