۳۱ شهریور ۱۴۰۳

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد:

چند آمار و ارقام از پرونده فساد در فوتبال هنگام خرید بازیکن خارجی و داخلی

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، چند نمونه‌ از پرونده فساد در فوتبال و مربوط به خرید بازیکن خارجی و داخلی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، علی خضریان با اشاره به اینکه قرارداد مارک ویلموتس سرمربی پیشین تیم ملی با فدراسیون فوتبال ایران یکی از پرونده‌های فساد در فوتبال و همچنان باز و دارای ابهام است در برنامه تلویزیونی، اعلام کرد: پرونده جدید فساد در فوتبال و پول‌های کثیف از باشگاه مس آغاز شد و به باشگاه‌های اصلی و مهم لیگ برتر رسیده است.

این پرونده ابعاد امنیتی – سیاسی پیدا کرده و ارتباط آن با عناصر ورزشی معاند خارج از کشور کشف شده است. بنابراین از رئیس فدراسیون فوتبال انتظار می رود در پرونده باشگاه مس رفسنجان مسئولیت‌پذیر بوده و شانه خالی نکند.

نمونه هایی از فساد در فوتبال که چندین بار هنگام خرید بازیکن خارجی رخ داده نشان می دهد ارزش برخی بازیکنان براساس بررسی ارزیابی ها به طور مثال ۱۰۰ هزار دلار بوده اما قرارداد ۵۰۰ هزار دلاری با وی بسته می شود اما قسظ آخر پرداخت نمی شود تا طبق تفاهم از قبل، وی اقدام به شکایت از باشگاه در دادگاه بین المللی ورزشی کند. در این وضعیت باشگاه ها که برخی دولتی هم هستند جریمه ۶۰۰ هزار دلاری را پرداخت می کنند.

بنابراین خرید بازیکن ۱۰۰ هزار دلاری بعضا به ۱٫۱ میلیون دلار می رسد اما به آن بازیکن ۲۰۰ – ۳۰۰ هزار دلار رسیده و باقی هم مربوط به دلال ها بوده که باید معلوم شود چگونه و کجا هزینه شده است؟

یا در حوزه مربیگیری، برخی مربی اعلام می کنند که با فلان دلال همکاری دارند و بازیکن مدنظر باید از طریق آن دلال خریداری شود. در این حالیت قرارداد یک میلیاردی بازیکن به ۱۰ میلیارد می‌ رسد اما سهم بازیکن فقط دو میلیارد بوده و ۸ میلیارد دیگر معلوم نیست کجا می‌رود؟

این گلایه به مدیران اصلی فوتبال وارد است که چرا باید چنین اتفاقات بزرگی رخ دهد و نشان می دهد که فدارسیون فوتبال باید در حوزه حراست و حفاظت از سلامت فوتبال جدیت و نظارت بیشتری نشان می‌داد!

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x