۳۰ مهر ۱۴۰۳

پنج محصول لبنی زیرمجموعه هلدینگ شیر گران شد

۲۹ مهر ۱۴۰۳

شرکت پگاه آذربایجان غربی به دنبال افزایش 20 درصدی قیمت شیر خام، مجوز گرانی پنج محصول غیر تعزیراتی را از 16 مهر دریافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، شرکت پگاه آذربایجان غربی پیرو افزایش ۲۰ درصدی قیمت شیر خام از دریافت مجوز گرانی پنج محصول پنیر، دوغ، خامه، ماست و شیر از ۱۶ مهر خبر داد.

بر اساس این گزارش، “غشاذر” اعلام کرد: با توجه به افزایش قیمت شیر خام به ۱۸ هزار تومان و افشای آن در ۹ مهر و صورتجلسه ۱۶ مهر هیأت مدیره شرکت، قیمت محصولات طبق حاشیه سود محصولات با رعایت قوانین سازمان حمایت و مصوبات هلدینگ صنایع شیر در محصولات غیر تعزیراتی شامل گروه محصولات پنیر، دوغ، خامه، ماست و شیر افزایش یافت.

افزایش صورت گرفته در برخی گروه محصولات کمتر از سایر گروه ها و دلیل آن افزایش این گروه ها از ابتدای سال بود اما به دلیل اثرات مالی کمتر از ۱۰ درصد در طبقه بندی اطلاعات با اهمیت قرار نمی گرفته و افشا نیز نشده است. در خصوص نسبت فروش ۷۷ درصدی محصولات، ۲۳ درصد الباقی در در گروه آبمیوه و فروش محصولات صادراتی و فروش سازمانی و شامل محصولاتی می شود که نرخ فروش آنها بیشتر از ۱۰ درصد افزایش نشده و قیمت فروش آنها شناور بوده و اثرات مالی آن کمتر از ۱۰ درصد در فروش کل شرکت است.

همچنین افزایش قیمت برخی محصولات حمایتی نیز در این مرحله لحاظ نشده که به محض اعلام از سوی مراجع ذی صلاح و کمیته های قیمت گذاری هلدینگ در صورت با اهمیت بودن و اثرات بیش از ۱۰ درصد به اطلاع عموم خواهد رسید.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x