۳۱ شهریور ۱۴۰۳

وصول ۷٫۵ هزار میلیارد تومان معوقه بانکی و بازگشت ۱۰۱ هزار میلیارد تومان به بانکها

۲۸ مرداد ۱۴۰۳

رئیس قوه قضاییه از وصول 7.5 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی در یک پرونده دادستانی تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار جمعی از قضات و کارکنان دادگستری تهران در خصوص رمزارز‌ها و پرونده‌های کثیر اعلام کرد: پرونده‌های کثیرالشاکی مرتبط با رمزارز‌ها می‌تواند تبعات جدی اقتصادی و اجتماعی داشته باشد. ممکن است تعداد این پرونده‌ها افزایش یابد و اطلاع رسانی به عموم مردم درخصوص تبعات و آسیب‌های فعالیت و سرمایه‌گذاری در این حوزه‌های بدون پشتوانه و فاقد تضمین، ضروری است و باید پیگیری شود.

در این رابطه مراجع قضایی ذیربط از ظرفیت‌های مرکز رسانه قوه قضاییه و سایر رسانه‌ها در جهت تبیین‌گری برای مردم هر چه بیشتر استفاده کنند. همچنین وصول ۷٫۵ میلیارد تومان توسط دادگستری تهران فقط در یک پرونده طی هفته های اخیر، اقدامی قابل تقدیر است.

علی القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری استان تهران هم گفت: پرونده‌های کثیرالشاکی و معروفی مثل کینگ‌مانی، فردادکار آمیتیس، یونیک فاینانس، صرافی بیترا، صبا فاندز، آروان خودرو و آزویکو، در مجتمع قضایی تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در دست بررسی هستند.

رضا نجفی سرپرست قضایی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی نیز با اشاره به خلأ قانونی در حوزه رمز ارز‌ها، اعلام کرد: بسیاری از جرایم در بستر فعالیت رمز ارز‌ها صورت می‌گیرد و این حوزه سبب افزایش قابل توجه پرونده‌ها در محاکم قضایی شده است. در نتیجه رسیدگی‌های صورت گرفته طی ۴ ماه نخست سال جاری حدود ۱۰۱ هزار میلیارد تومان ارز اخذشده از بانک مرکزی به بانک‌های عامل بازگشت داده شد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x