۱۸ شهریور ۱۴۰۳

واکنش قوه قضائیه به ادعای وزیر راه درباره قیمت بلیت هواپیما!

۲ مرداد ۱۴۰۳

وزیر راه در حالی مدعی توقف مصوبه دیوان عدالت درباره قیمت بلیت هواپیما با دستور رئیس قوه قضاییه شده که دستور جدیدی صادر نشده است!

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، قوه قضاییه اعلام کرد: مهرداد بذرپاش در حالی مدعی شده، مصوبه دیوان عدالت اداری در مورد قیمت بلیت هواپیما با دستور رئیس قوه قضاییه متوقف شده که دستور رئیس قوه قضاییه مربوط به ۶ ماه پیش است و غلامحسین محسنی اژه‌ای دستور جدیدی درباره این پرونده صادر نکرده است.

بر اساس این گزارش، اسفند سال گذشته پس از اینکه هیات عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت برخی شرکت‌های هواپیمایی و طبق قانون، مصوبه ستاد تنظیم بازار در زمینه نرخ‌گذاری بلیت هواپیما را ابطال کرد، رئیس قوه قضاییه دستور داد موضوع آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در هیات مشترکی با دولت بررسی شود.

در این راستا پس از برگزاری جلساتی با حضور وزیر راه، مقرر شد این وزارتخانه برای ابطال رای دیوان، درخواست اعمال ماده ۹۱ را ارائه کند و تا بررسی این درخواست اجرای رای متوقف شود.

با نزدیکی ایام نوروز، افزایش آمار سفر‌های هوایی و فرصت اقدام قانونی برای رفع مشکل از سوی دستگاه‌های زیربط با ارسال نامه‌ای به وزارت راه، اجرای این رای به تعویق افتاد.

سال گذشته برخی شرکت‌های هواپیمایی با ادعای اینکه قانون‌گذار در برنامه پنجم توسعه و در ماده ۱۶۱ دولت را مکلف کرده نسبت به آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما اقدام کند از مصوبه ستاد تنظیم بازار در زمینه نرخ‌گذاری بلیت هواپیما در دیوان عدالت اداری شکایتی را مطرح کرد.

پرونده با دستور رئیس قوه قضاییه مجددا در هیات تخصصی دیوان عدالت اداری بررسی و احراز شد موجبی برای اعمال ماده ۹۱ وجود ندارد و رای دیوان کاملاً مطابق با قانون است. وزارت راه و دیگر دستگا‌ه‌های اجرایی ذیربط در فرصت ۶ ماهه توقف این رای فرصت داشتند اقدامات لازم را انجام دهند اما با توجه به اینکه پیگیری خاصی در رابطه با تغییر این قانون از سوی قانون‌گذار و … انجام نشد، طبق قانون از دستور موقت لغو اثر شد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x