۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نخستین مناظره ترامپ و هریس برگزار شد/ نظر ۶۳ درصدی مردم + چکیده مباحث

۲۱ شهریور ۱۴۰۳

نخستین مناظره تلویزیونی ترامپ و کامالا هریس برگزار شد و ۶۳ درصد از بینندگان هریس را برنده دانستند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، نخستین مناظره و رویارویی تلویزیونی دونالد ترامپ و کامالا هریس، بامداد امروز پس از ۹۰ دقیقه پر حرارت در فضایی تهاجمی و پرتنش به اتمام رسید و در پایان ۶۳ درصد از بینندگان مناظره اعلام کردند هریس عملکرد بهتری در مقایسه با دونالد ترامپ داشت.

براساس این گزارش، ستادهای این دو نامزد بسیار زود مدعی پیروزی در این مناظره شدند اما آنچه هر بیننده‌ای به آن اذعان کرد این بود که مناظره ۱۸۰ درجه با آنچه در ماه ژوئن میان جو بایدن و دونالد ترامپ روی داد فرق می‌کرد.

خلاصه مهمترین مباحث:

هریس و ترامپ بارها یکدیگر را به دروغ‌گویی و ضعف در عملکرد و ارایه برنامه متهم کردند. هریس در بیانیه پایانی بر آینده تمرکز کرد اما ترامپ گفت اگر برنامه ایی بود باید هریس در ۳٫۵ سالی که در کاخ‌سفید و معاون رئیس جمهوری بود عملی می‌کرد.

هریس مذاکره دولت ترامپ با طالبان را مورد حمله قرار داد و ترامپ نحوه خروج نظامیان امریکا از خاک افغانستان را افتضاح بزرگ خواند.

هریس ضمن محکوم کردن حمله حماس و تاکید بر حق اسرائیل و دفاع در صورت حمله ایران، خواهان توقف کشته شدن کودکان و زنان در غزه شد و بر راه حل تشکیل دو کشور مستقل تاکید کرد. ترامپ هم اعلام کرد اگر رئیس جمهور بود هرگز جنگ غزه و اوکراین روی نمی‌داد.

به اعتقاد هریس، ولادیمیر پوتین دیکتاتوری است که ترامپ را همچون یک لقمه خواهد بلعید و ترامپ، هریس را بدترین معاون رئیس جمهوری تاریخ آمریکا خواند.

همچنین از ترامپ درباره یورش ۶ ژانویه به کنگره سوال شد و وی از گفتن پشیمانی طفره رفت اما هریس آن روز مردم آمریکا را متقاعد کرد که باید تاریخ را ورق بزنند.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x