۱۸ شهریور ۱۴۰۳

معضل انتخاب اعضا کابینه و معرفی شاخص مدیریت دولت آینده از زبان پزشکیان

۲ مرداد ۱۴۰۳

رئیس جمهور منتخب با اعلام معضل انتخاب مسئولان و اعضا کابینه، شاخص مدیریت دولت آینده را رضایت مردم معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، مسعود پزشکیان در دیدار امروز با ستادهای مردمی در وزارت کشور، اعلام کرد: یکی از مشکلات این است که همه عزیزان می‌خواهند مرا ببینید و من هم جسارت نمی‌کنم که کسی را نبینم اما وقتی این همه آدم می‌خواهند مرا ببیند شما بگویید چکار کنم و چطور باید جواب بدهم؟

چون رئیس‌جمهور شدم عوض نشده‌ام و همان آدم هستم. مشکل این است که نمی‌توانم همه را با هم ببینم. بسیاری گلایه می‌کنند که جواب نمی‌دهی. اصلا شب و روز نداریم و دائم در حال ملاقات هستیم. هر طور بگویید همانطور در خدمت شما هستیم.

معضل انتخاب مسئولان و اعضا کابینه

انتخاب مسئولان معضل شده چون شعار انتخاب برتر داده ایم و به همه می‌گوییم کمک کنید، همه آدم‌های خود را معرفی می‌کنند. نمی‌دانم باید چه کار کنیم.

وفاق ملی قدم اول انتخاب کابینه است. یعنی باید به شعار عدم امکان اداره مملکت با یک گروه، دسته و جناح پایبند ماند و کابینه و مسئولان از یک گروه و جناح نباشند و دارای تجربه و علم، کارشناس، صادق باشند.

هر اتفاقی بیفتد و هر مسئول دارای سمت و جایگاه باید اصل رضایت مشتری و مردم را با همه توافق کند و خلاف آن مورد قبول نیست.بنابراین اگر کسی می‌خواهد خدمتی ارایه دهد باید مراجعه کننده را راضی کند و با رضایت از اداره بیرون برود. لذا رضایت مردم شاخص مدیریت است.

اگر تابع هوای نفس شویم و با منیت و غرور، جناحی و حزبی عمل کنیم به ضلالت می‌افتیم. هر روز در نماز هم از خدا می خواهیم از ضالین (گمراهان) نباشیم. ضالین یعنی اینکه تابع هوای نفسم، منیت و غروم و دسته و گروهم شوم نه اینکه تابع حق باشم.

صراط مستقیم یعنی همه دست به دست هم دهیم. کشور در وضعیت خوبی نیست و به شدت تحریم هستیم. اگر قرار است با قدرت بمانیم و مشت محکمی بر دهان آنها بزنیم باید با هم متحد شویم و عزت و غرور را به دنیا نشان دهیم. اگر متحد شویم می‌توانیم بایستیم.

احترام به نخبگان، توانمندان، عالمان، تولیدکنندگان و کارشناسان

نخبگان، توانمندان، عالمان، تولیدکنندگان و کارشناسان در صحنه باشند و با احترام به آنها می‌توانیم کشتی را به ساحل نجات برسانیم اما اگر بخواهیم هر کدام از اینها را حذف کنیم قطعا مشکل پیدا خواهیم کرد.

آنها نمی‌خواهند مستقل باشیم. قدم اول وحدت است که در داخل با هم باشیم، دنبال حق باشیم، حقوق فردی، اجتماعی، قومیتی، مذهبی، جنسیتی. قدم دوم به دنبال حق رفتن است. حق را باید بتوانیم درست عمل کنیم. برای اینکه بتوان حق را عمل کرد باید نفس در مقابل سرکشی ها ضایع شود.

وعده عمل به قول ها و حرف ها

آنقدر بزرگم نکنید که تصور کنم کسی شده ام. نماینده شما شده ام برای اینکه بتوانم دنبال حق و حقوق شما بروم. شما به من اعتماد کرده اید و رأی داده اید و خود را متعهد و پایبند به حرف هایی که گفته ام باشم. وعده عدد و رقمی نداده ام و گفته ام پیگیر حقوق شما خواهم شد.

دعوا نخواهم کرد. دروغ نخواهم گفت. دنبال محرومان و مشکلات مردم خواهم بود. تا پای جان خواهم ایستاد. اینکه به دنبال حق برویم، دنبال انصاف باشیم و زور نگوییم و ظلم نکنیم و پشتیبان مظلومان باشیم، راه امام علی است دستور خداست.

اگر کسی حق را گفت، نهراسیم بلکه آنرا بپذیریم. هر کجا دیدید راه را اشتباه می‌رویم یا براساس عدالت عمل نمی‌کنیم حتما گوشزد کنید. از همه قومیت‌‌ها، جنسیت‌ها، جوانان و همه کسانی که به من یا طرف مقابل رای دادند، همه آنها که نیامدند، همه با هم باید برای ایران تلاش کنیم و کشور را با قدرت و عزت پیش ببریم.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x