۲۴ آبان ۱۴۰۳

مسافران اسنپ بخوانند؛ لغو سفر جریمه دارد

۸ آبان ۱۴۰۳

اسنپ در بروزرسانی قوانین سفر تاکسی‌ خود اعلام کرد که پس از رسیدن راننده به مبدأ و گذشت ۵ دقیقه از زمان قبول درخواست سفر، اگر مسافر سفر را لغو کند، یا تا ۵ دقیقه بعد از رسیدن راننده، در مبدأ حاضر نشود و راننده مجبور به لغو سفر شود، مسافر موظف به پرداخت هزینه لغو سفر به راننده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، به تازگی اسنپ قابلیت «هزینه لغو سفر» را طراحی کرده تا در صورت لغو غیرضروری سفر به کاربران راننده‌ای که خود را به مبدأ رسانده‌اند هزینه‌ای بابت جبران خسارت پرداخت شود. این هزینه مستقیما و بدون کسر کمیسیون به حساب راننده واریز خواهد شد.

در مرحله دوم این طرح، هزینه لغو سفر شامل مواردی می‌شود که کاربر راننده به مبدأ سفر رسیده و ۵ دقیقه‌ از قبول شدن درخواست سفر مسافر گذشته است، اما سفر به دلیل لغو غیرضروری از سوی مسافر یا حاضر نشدن مسافر در مبدا انجام نشود.

در موقعیت‌هایی که لغو سفر مشمول هزینه شود، ابتدا پیام هشداری با ذکر مبلغ هزینه‌ لغو به مسافر نمایش داده می‌شود تا در صورت پذیرش این موضوع لغو سفر را انجام دهد. اسنپ در این موارد، بلافاصله پس از لغو سفر، به وسیله یک سیستم هوشمند موقعیتی که سفر در آن لغو شده، مسیر پیش روی کاربر راننده و مدت زمان طی‌شده از قبول درخواست سفر را بررسی می‌کند و مسافر را به وسیله یک پیامک از وضعیت هزینه لغو سفر خود مطلع می‌کند.

در برخی از مواقع ممکن است مسافر به دلیل شرایطی اضطراری ناچار به لغو سفر شود، اسنپ امکانی را برای بررسی دقیق دلایل لغو سفر نیز در نظر دارد. برای این کار تنها کافی است به منوی اسنپ مراجعه کنید، به بخش «ارتباط با پشتیبانی» بروید و از دسته‌بندی مالی، گزینه‌ی «اعتراض به هزینه‌ لغو سفر» را انتخاب کنید و با ثبت سفر مربوطه، جزئیات دلایل لغو خود را شرح دهید. پشتیبانی اسنپ پس از بررسی نتیجه را در منوی ارتباط با پشتیبانی در بخش «بررسی‌شده» به شما اعلام خواهد کرد.

هزینه لغو سفر به عنوان بدهی در حساب کاربری مسافران ثبت می‌شود و به صورت خودکار از موجودی آن‌ها کسر نمی‌شود. جزئیات مربوط به لغو سفر و مبلغ و تاریخ آن در بخش «پرداخت‌های معوقه» در منوی اپلیکیشن اسنپ ثبت می‌شود. این هزینه در شهرهای مختلف متفاوت و بین ۲ هزار و پانصد تا ۵ هزار تومان است که به طور کامل و بدون کسر کمیسیون به حساب کاربر راننده واریز می‌شود. هر مسافر تا ۳ بار فرصت دارد، هزینه‌های معوقه لغو سفر خود را پرداخت کند. اگر مسافری برای بار چهارم مشمول هزینه لغو سفر شود، تا زمان پرداخت بدهی، قادر به ادامه استفاده از اپلیکیشن نخواهد بود.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x