۲۹ شهریور ۱۴۰۳

مانعی در واردات خودروهای کارکرده وجود ندارد / شایعه برای گرانی

۸ مرداد ۱۴۰۳

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران، شیوه نامه‌ بانک مرکزی را مانع واردات خودروهای کارکرده ندانست و گفت: شایعه توقف واردات با هدف گرانی خودرو منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، علی خسروانی با بیان اینکه نامه اخیر بانک مرکزی درباره‌ شیوه‌نامه ارز واردات خودرو کارکرده، طبق آیین‌نامه واردات است به ایسنا، گفت: این مصوبه توسط بانک مرکزی تهیه نشده و مکلف به اجرای آن است. قطعا واردات طبق آن منجر به ترخیص سریعتر خودرو از گمرک می شود. طبق آیین‌نامه، افرادی که قصد واردات خودروهای کارکرده دارند، باید پول را وارد حساب ارزی کنند. ایرانی‌های مقیم خارج نیز باید ارز را به تایید بانک مرکزی برسانند.

وی افزود: خودروهای کارکرده‌ پس از ورود به گمرک طی مدت یک ماه باید ترخیص شوند. ابتدا باید دستورالعمل ارزی واردات خودرو توسط بانک مرکزی تعیین تا بر مبنای آن شرایط ترخیص خودرو از گمرک تسهیل شود. سازمان توسعه و تجارت به زودی واردات نخستین گروه از خودروها را با استفاده از ارز خارجی انجام می‌دهد. طرح شایعه توقف واردات خودرو کارکرده از سوی افرادی است که ذینفع گرانی خودرو هستند یا به نوعی دست در جیب ذینفعان گرانی خودرو دارند.

خسروانی ادامه داد: نامه‌ اخیر بانک مرکزی هیچ گونه تناقضی با آیین‌نامه ندارد. به همین دلیل موضوع توقف واردات خودروهای کارکرده بطور کامل اشتباه است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی به‌ تازگی اعلام کرده پیش از واردات خودروهای کارکرده، باید شیوه‌نامه ارز واردات خودرو کارکرده تدوین و بر مبنای آن افراد حقیقی اقدام کنند. از دو روز پیش، ثبت آماری واردات خودروهای کارکرده که برای افراد حقیقی باز شده بود پس از ابلاغیه بانک مرکزی به صورت موقت، متوقف شد. برخی با این اقدام، بانک مرکزی را مانع اجرای واردات خودرو کارکرده می دانند.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x