۲۶ شهریور ۱۴۰۳

قانون جدید بانک مرکزی به بانک های بورسی و دولتی ابلاغ شد

۲۸ مرداد ۱۴۰۳

بانک مرکزی، قانون جدید را به بانک های بورسی و دولتی ابلاغ و بر نظارت اجرای آن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای قانون جدید بانک مرکزی را که به صورت قانونی از خرداد سال جاری اجرا شده را به مدیران عامل بانک‌های بورسی و دولتی، مؤسسات اعتباری غیر بانکی و بانک مشترک ایران-ونزوئلا، ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، قوانین شامل وظایف و اختیارات بانک مرکزی به منظور ساماندهی و پایش اشخاص تحت نظارت از طریق تنظیم‌گری تدوین مقررات و ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های لازم گسترش اشراف اطلاعاتی و توسعه وظایف و اختیارات نظارتی بانک مرکزی افزایش توان نظارتی بانک مرکزی از طریق رسیدگی به تخلفات اشخاص تحت نظارت و اعمال مجازات‌های قانونی مرتبط ترتیبات انتصاب و تعیین هیأت سرپرستی موقت و همچنین نحوه ورود مؤسسه اعتباری به مرحله گزیر برای مؤسسات اعتباری مشکل‌دار و انتشار آمار‌های اقتصادی و اطلاعات نظام بانکی صورت‌های مالی و شاخص‌های عملکردی اشخاص تحت نظارت در چهارچوب مقررات مصوب هیأت عالی و سایر موارد است.

همچنین ضمن ارسال نسخه کامل قانون مورد اشاره به منظور جلب نظر آن بانک مؤسسه اعتباری غیربانکی به همه تکالیف مرتبط مندرج در قانون جدید نسخه‌ای از اهم مواد قانونی درج شده در قانون فوق الاشاره به پیوست ایفاد می‌شود. به تمام واحد‌های ذیربط آن بانک مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ شده و بر اجرای آن نظارت دقیق شود.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x