۲ آبان ۱۴۰۳

“فولاد”۶ ماهه ۵۲۴ ریال سود ساخت / برآورد فروش داخلی و صادراتی

۲ آبان ۱۴۰۳

شرکت فولاد مبارکه با انتشار صورت های مالی نیمه اول سال ، 524 ریال سود برای هر سهم محقق کرد که نشان از رشد 15 درصدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، شرکت فولاد مبارکه که بزرگترین شرکت فولادی حاضر در بورس بشمار می رود ، اقدام به انتشار صورت های مالی حسابرسی نشده نیمه نخست سال جاری کرد.

بر اساس این گزارش،”فولاد” در این مدت ۵۲۴ ریال سود برای هر سهم محقق کرد که نسبت به دوره مشابه گذشته ۱۵ درصد رشد داشت.

میزان درآمدهای عملیاتی و سود خالص به ۱۴۴٫۵ و ۵۶٫۵ هزار میلیارد تومان رسید که ۱۷ و ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه قبل رشد داشت.

جزئیات فروش محصولات در بازار داخلی

درآمد حاصل از فروش محصولات در بازار داخلی معادل ۱۳۷.۳ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه قبل ۲۳ درصد افزایش یافت. بیش از ۸۲ درصد فروش داخلی محصولات از طریق بورس کالا انجام و نرخ فروش محصولات در بازار داخلی طبق نرخ‌های کشف شده در بورس کالا تعیین می‌شود.

متوسط نرخ فروش داخلی محصولات معادل ۳۳۴۸۹ تومان بر کیلوگرم بود. پیش بینی می‌شود سال جاری مبلغ درآمد حاصل از فروش داخلی محصولات بالغ بر ۲۴۵ هزار میلیارد تومان شود که در این برآورد مقدار فروش داخلی ۷۴۲۷ هزار تن پیش بینی شده است.

جزئیات فروش صادراتی

درآمد حاصل از صادرات محصولات بالغ بر ۷.۱ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل ۳۹ درصد کاهش یافت. نرخ فروش محصولات صادراتی به صورت ماهانه و از طریق برگزاری مزایده تعیین می‌شود. متوسط نرخ فروش صادراتی محصولات در این مدت معادل ۲۱۰۹۱۸ ریال بر کیلوگرم و نرخ متوسط برابری دلار ۴۳۵۰۱۹ ریال بود.

پیش بینی می‌شود سال جاری درآمد حاصل از صادرات بالغ بر ۲۶.۹ هزار میلیارد تومان شود که در این برآورد مقدار فروش صادراتی ۱.۲ میلیون تن و نرخ برابری دلار معادل ۵۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x