۲۹ شهریور ۱۴۰۳

عضو بدون سابقه شورای عالی بورس وارد شورای رقابت هم شد!

۲۶ شهریور ۱۴۰۳

عضو جدید شورای عالی بورس که سابقه ایی در اقتصاد و بورس ندارد به همراه دو نماینده دیگر عضو ناظر شورای رقابت هم شد!

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، هادی محمدپور و آرا شاوردیان در حالی ۱۴ مرداد با تصمیم نمایندگان مجلس به عنوان ناظر در شورای عالی بورس و جانشین محسن علیزاده و مسلم صالحی شده اند که محمدپور از کمیسیون اقتصادی به همراه نبی‌الله محمدی و علی اکبر رنجبرزاده از دو کمیسیون برنامه و بودجه و صنایع و معادن، عضو ناظر در شورای رقابت انتخاب شد!

براساس این گزارش، محمدپور نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس دوازدهم، دارای سوابق غیر مرتبط اقتصادی و بازار سرمایه مانند چون عضو شورای شهر گناباد ، معاون دانشگاه فرهنگیان، رییس اداره آموزش و پرورش گناباد است و دو روز بعد از عضویت در شورای عالی بورس، نشان داد چه میزان با مسائل بورس و ادبیات آن آشنا است!

وی گفته بود: در درجه اول، نظارت دقیق بر سازمان بورس که وظیفه ذاتی شورا نیز هست را در دستور کار قرار داده و به جد پیگیری خواهد شد. از سوی دیگر حفظ سرمایه در گردش سهامداران و قدرت نقدشوندگی آن‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. منکر این نمی‌شویم که برخی IPOها ( منظور عرضه اولیه سهام شرکت های جدید ) ضابطه کاملی برای ورود به بورس نداشتند اما وارد شدند!

تا جایی که می‌توانیم دست دولت را از جیب شرکت‌ها کوتاه خواهیم کرد. اقدامی که صراحتا همسو با قانون هفتم توسعه بوده که حذف قیمت‌گذاری دستوری از آن اقداماتی است که هم در کمیسیون مجلس و هم در شورا عالی بورس به آن خواهیم پرداخت!

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x