۲۶ شهریور ۱۴۰۳

صندوق بخشی پترو پاداش ۲۳۰ میلیارد تومان منابع جذب کرد / تعداد مشارکت کنندگان

۳۰ مرداد ۱۴۰۳

مدیرعامل سبدگردان پاداش با اشاره به اتمام پذیره نویسی سه روزه صندوق بخشی پترو پاداش از جذب 230 میلیارد تومان منابع و دلایل انتخاب صنعت شیمیایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، سعید متین‌راد با بیان اینکه سبدگردان پاداش یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه مالی پاداش محسوب می شود که از سال ۹۳ با اخذ مجوز رسمی از سازمان بورس مشغول فعالیت در بازار سرمایه است، گفت: گروه مالی پاداش با هدف تکمیل زنجیره خدمات مالی و رویکرد تبدیل به سوپر مارکت مالی و خدمات رسانی به سرمایه‌گذاران، اقدام به تاسیس شرکت هایی نظیر کارگزاری، سبدگردانی، سرمایه‌گذاری و مشاور سرمایه‌ گذاری کرد.

وی افزود: مهم‌ترین فعالیت‌های گروه مالی پاداش شامل مدیریت دارایی از طریق شرکت سبدگردانی، تامین مالی از طریق انتشار اوراق صکوک، مشاور عرضه و پذیرش سهام و خرید و فروش سهام برای مشتریان از طریق کارگزاری و متولی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و امین سبدگردانی از طریق شرکت مشاور سرمایه‌گذاری است.

عمده فعالیت اصلی سبدگردان پاداش

این مقام مسئول ادامه داد: عمده فعالیت اصلی سبدگردان پاداش، مدیریت دارایی از طریق سبدهای اختصاصی و مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری است و در گذشته هم اقدام به تاسیس تعدادی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری از نوع درآمد ثابت ETF، درآمد ثابت صدور ابطالی، صندوق سرمایه‌گذاری بازارگردانی و صندوق سهامی کرده است.

آغاز فعالیت “پترو پاداش” با صنعت شیمیایی

متین راد درباره دارایی‌های تحت مدیریت، توضیح داد: دارایی تحت مدیریت این سبدگردان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود و به بیش از ۱۰۰ هزار سرمایه‌گذار خدمات‌رسانی می کند. با اخذ مجوز از سازمان بورس، پذیره‌نویسی اولین صندوق سرمایه‌گذاری بخشی این گروه با نام پترو پاداش شنبه ۲۷ مرداد آغاز شد و دوشنبه ۲۹ مرداد( ۳ روز کاری) به اتمام رسید.

اتمام پذیره نویسی با جذب ۲۳۰ میلیارد تومان منابع

وی اضافه کرد: این صندوق مولتی NAV بوده که با صنعت شیمیایی فعالیت را آغاز کرد. سقف سرمایه‌گذاری صندوق ۲۰۰ میلیارد تومان بود که با استقبال سرمایه‌گذاران و تکمیل سقف پذیره‌نویسی در روز اول، مجوز افزایش سقف به ۴۰۰ میلیارد تومان از سازمان بورس اخذ شد. با اتمام پذیره نویسی و مشارکت ۱۳۰ شخص حقوقی و ۱۴ هزار نفر اشخاص حقیقی، ۲۳۰ میلیارد تومان منابع جذب صندوق شد.

دلایل انتخاب صنعت شیمیایی

مدیرعامل سبدگردان پاداش در خصوص دلایل انتخاب صنعت شیمیایی، گفت: این گروه با سهم ۲۳ درصدی یکی از بزرگترین صنایع بازار سرمایه محسوب می‌شود. تنوع در محصولات، برخورداری از گروه‌هایی همچون دوده، رنگ و شوینده‌ها، ارز آوری، پوشش ریسک نرخ ارز جزو مزایای این صنعت بشمار می رود که انتخاب سهام را برای مدیران تسهیل می‌کند.

متین راد ابراز امیدواری کرد با توجه به عملکرد مطلوب مدیران حرفه‌ای صندوق پترو پاداش، بازدهی به مراتب بالاتری از کل صنعت برای سرمایه‌ گذاران کسب شود.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x