۱۸ شهریور ۱۴۰۳

شناسایی ۱۲۰ هزار مسکن خالی و اتصال مشاورین املاک به سامانه ثبت الکترونیک

۲ مرداد ۱۴۰۳

120 هزار مسکن خالی تهران از آمار 500 هزار واحدی به سازمان مالیات معرفی و همه مشاورین املاک تا ۱۵ مرداد به سامانه کاتب متصل خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه سامانه املاک و اسکان به بازرسی اجرایی مردم در تعادل بازار مسکن تبدیل خواهد شد به مهر، گفت: با تکمیل سامانه املاک و اسکان و شناسایی و عرصه خانه‌های خالی، بازار عرصه و تقاضای مسکن به تعادل خواهد رسید.

وی ادامه داد: تخمین زده شده حدود ۵۰۰ هزار خانه خالی در تهران وجود دارد و تاکنون ۱۲۰ هزار مسکن خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند.

جنتی افزود: قانون مالیات بر خانه‌های خالی هم از سال های قبل در تمام کشورهای دنیا اجرا شده اما تنها ابزارهای قانونی کافی نبوده و مردم نیز باید از سامانه‌های معرفی شده استقبال کنند تا با همراهی و تعامل از مبحث مالیات بر خانه‌های خالی و عرضه خانه‌های خالی هم درآمدزایی خوبی حاصل شود و هم بازار مسکن به تعادل برسد.

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک هم گفت: به ۴۵۰۰ دفترخانه اسناد رسمی امکان دسترسی به سامانه ثبت الکترونیک اسناد داده شده و تا ۱۵ مرداد همه مشاورین املاک بدون هیچگونه محدودیتی و با تایید مراجع ذی صلاح به سامانه کاتب برای تنظیم پیش نویس قرارداد‌ها متصل خواهند شد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x