۲۶ شهریور ۱۴۰۳

شفاف سازی سه شرکت پتروشیمی درباره اصلاح قیمت فروش کود اوره

۶ مرداد ۱۴۰۳

سه شرکت پتروشیمی پردیس، کرمانشاه و لردگان درباره مصوبه هیات وزیران مبنی بر اصلاح قیمت فروش کود اوره، دست به شفاف سازی زدند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، سه شرکت پتروشیمی پردیس، کرمانشاه و کود شیمیایی اوره لردگان در خصوص مصوبه هیات وزیران مبنی بر اصلاح نرخ فروش کود اوره، دست به شفاف سازی زدند.

براساس این گزارش، “شپدیس” اعلام کرد: با توجه به پایین بودن مبنای نرخ فروش در مصوبه نسبت به نرخ فروش طبق رویه فعلی درآمد در حساب ها قبلا در نظر گرفته شده است و این مصوبه می تواند تنها بخشی از وضعیت وصول مطالبات بابت فروش های تکلیفی اوره را در این دوره بهبود ببخشد.

شایعاتی مبنی بر متوقف شدن مصوبه در فضای مجازی منتشر شده که به محض انتشار، اطلاعیه جدید به سهامداران اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین “کرماشا” اعلام کرد: پیرو بخشنامه ۳ مرداد هیات وزیران در خصوص قیمت فروش کود اوره اهم تغییرات نسبت به مصوبه صادره قبلی اعلام می شود.

۱٫ تغییر مبانی قیمت گذاری فروش محصول اوره از حداقل قیمت کشف شده در بورس کالا در ۶ ماهه گذشته به میانگین قیمت پایه در بورس کالا در سه ماهه گذشته

۲٫ افزایش حصه نقدی پرداختی توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای هر کیلوگرم از ۷۹۶.۲ به ۴۸۰۰ تومان

۳٫ الزام وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه به اقدامات لازم برای تهاتر مطالبات قطعی شده شرکت های پتروشیمی منتهی به پایان سال ۱۴۰۲ از طریق واگذاری دارایی های قابل فروش دولت.

“شلرد” هم اعلام کرد: پیرو بخشنامه ۳ مرداد هیات وزیران در خصوص قیمت فروش کود اوره اهم تغییرات نسبت به بخشنامه صادره قبلی بشرح زیر اعلام می شود.

۱٫ تغییر مبانی قیمت گذاری فروش محصول اوره از حداقل قیمت کشف شده در بورس کالا در ۶ ماهه گذشته به میانگین قیمت پایه در بورس کالا در سه ماهه گذشته.

۲٫ افزایش حصه نقدی پرداختی توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای هر کیسه ۵۰ کیلوئی از ۳۹٫۸ به ۲۴۰ هزار تومان

۳٫ الزام وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه به اقدامات لازم برای تهاتر مطالبات قطعی شده شرکت های پتروشیمی منتهی به پایان سال ۱۴۰۲ از طریق واگذاری دارائی های قابل فروش دولت.

با توجه به شایعات مطروحه در خصوص لغو بخشنامه در صورت هرگونه تغییرات و یا ابلاغیه، مصوبات بعدی پس از قطعیت و نهایی شدن، مجددا به استحضار سهامداران خواهد رسید.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x