۳۱ شهریور ۱۴۰۳

شرکت بورسی سفارش ساخت کشتی ۷ هزار تنی در روسیه داد+ زمان تحویل

۲۸ مرداد ۱۴۰۳

شرکت کشتیرانی با سفارش ساخت کشتی 7 هزار تنی در روسیه، افزایش حجم تجارت دریایی و کسب سهم بیشتر از حمل بار را در دستور کار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، ساخت کشتی ۷ هزار تنی سفارش شرکت بورسی کشتیرانی به شرکت روس به مراحل پایانی نزدیک شده و به زودی به ناوگان حمل و نقل دریایی در دریای خزر اضافه خواهد شد.

بر اساس این گزارش این کشتی که در راستای توسعه فعالیت‌های گروه کشتیرانی در دریای خزر و رونق هر چه بیشتر حمل بار در کریدور شمال – جنوب طراحی شده، قرار است تا پاییز سال جاری تحویل ناوگان شود.

گروه کشتیرانی طی دو سال گذشته با به ثمر رسیدن خرید قطعی بندر سالیانکا در آستراخان، روند رو به رشد مناسبی را در حوزه حمل بار از بنادر شمالی به مقصد روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر سپری کرده و طبق ارزیابی‌های مراجع بندری روسیه، بندر ایرانی سالیانکا رتبه اول را در میان بنادر آستراخان به خود اختصاص داده است.

این بندر در محوطه عملیاتی ۱۸ هکتاری بنا شده و دارای ۵ اسکله برای پهلوگیری همزمان ۵ کشتی بوده و ۱۴ هزار تُن انبار سرپوشیده است. همچنین ۸ دستگاه جرثقیل پرتال، ۸۰ عدد جرثقیل ریلی، سه دستگاه لکوموتیو، خشک‌کن چوب، کریدور سرد، پایانه و الواتور غلات، سوکت‌ های نگهداری کانتینر یخچالی از جمله دیگر امکانات بندر ایرانی سالیانکا در روسیه است.

طبق آمارهای رسمی، حدود یک چهارم از سهم کشتی‌های ایرانی عبوری از بنادر آستراخان به بندر سالیانکا اختصاص دارد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x