۱۸ شهریور ۱۴۰۳

برای در سال مالی ۱۴۰۱ اعلام شد:

سهم ناچیز شرکت‌‌های دولتی از اقتصاد بدون نفت، تولید ناخالص داخلی و اشتغال!

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سهم شرکت‌‌های دولتی از کل اقتصاد بدون نفت در سال مالی ۱۴۰۱ تنها و تنها ۷.۵ درصد و از تولید ناخالص داخلی و اشتغال ۱۴.۵ و یک درصد بود!

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، محاسبات سازمان ملی بهره وری از بهره‌وری شرکت‌های دولتی در سال مالی۱۴۰۱ مبتنی بر شاخص‌های کارایی و اثر بخشی نشان می دهد سهم شرکت‌‌های دولتی از کل اقتصاد بدون نفت تنها و تنها ۷.۵ درصد و از تولید ناخالص داخلی و اشتغال ۱۴.۵ و یک درصد بود!

براساس این گزارش گزارش، سنجش بهره‌وری شامل ۶ بخش نقش و اهمیت شرکت‌های دولتی، فرایند اجرایی ارزیابی بهره‌وری شرکت‌های دولتی، نتایج ارزیابی بهره‌وری، نسبت‌های مالی در شرکت‌های دولتی، امتیاز و سطح بهره‌وری شرکت‌های دولتی و جمع‌بندی و پیشنهادات است.

در این میان ایمیدرو، بانک‌ مرکزی، شرکت ملی پتروشیمی، تهیه و تولید مواد معدنی، شرکت نفت، فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، پست بانک، پارس‌جنوبی و جمع‌ آوری و فروش اموال‌ تملیکی در سال ۱۴۰۱ در زمره سودآورترین شرکت‌ها اما تولید نیروی برق حرارتی، پالایشگاه آبادان، بانک سپه، صدا و سیما، توانیر، راه‌آهن، پشتیبانی امور دام، برق منطقه‌ای تهران، برق منطقه‌ای مازندران و سازمان بیمه سلامت در شمار زیانده ترین شرکت ها قرار داشتند.

نمودارهای مربوط به فراوانی شرکت های دولتی به تفکیک وزاتخانه ها و حوزه فعالیت

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x