۲ مهر ۱۴۰۳

رضایت خاندوزی از مسیر کاهشی تورم بدون اشاره به وضعیت وخیم بورس!

۱۴ مرداد ۱۴۰۳

وزیر اقتصاد بدون اشاره به وضعیت وخیم بورس، مسیر تورم را کاهشی و مطلوب دانست و گفت: انتظار می‌رود دولت جدید این روند را ادامه دهد!

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، احسان خاندوزی در ششمین دوره مدرسه اقتصاد بدون هیچ اشاره ای به وضعیت وخیم بورس که با ریزش های پی در پی مواجه شده، مسیر تورم را کاهشی و مطلوب دانست و اعلام کرد: موتورهای خلق تورم از بی‌انضباطی مالی دولت تا بانکی و پولی در وضعیت کنترلی قرار دارد.

قانون جدید بانک مرکزی اختیارات مناسبی در راستای کنترل بر ارز و نظارت بر بانک‌ها فراهم کرده که نیاز به برخی مصوبه‌های موردی و موقت ندارد. این امر در راستای نظارت بر بانک‌های ناتراز است.با ایجاد شرایط موجود، انتظار می‌رود دولت چهاردهم روند کاهش تورم را در ماه‌های آینده ادامه دهد.

بخش‌های مختلف تولیدی در صنعت، کشاورزی و انرژی از رکود دهه ۹۰ عبور کرده و خارج شدند. قراردادها و توافق‌هایی برای ادامه مسیر انجام شده است. رشد اقتصادی بیش از ۵ درصد برای سال جاری نیز ادامه می یابد. چرا که طرح‌هایی برای انرژی با بخش خارجی و سیاست‌ گذاری در بخش‌های بازرگانی و کشاورزی صورت گرفته است.

وزارت اقتصاد در این مدت به هیچ وجه استخدام اتوبوسی نداشت. قصه جذب و استخدام‌های وزارت اقتصاد بیشتر شبیه به شوخی‌های سیاسی است. سازمان امور استخدامی بسیار سختگیرانه مجوز استخدام صادر و آزمون متمرکز برگزار می‌ کند و عموم مردم از برگزاری این آزمون‌ها مطلع می‌شوند.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x