۹ دی ۱۴۰۳

رشد ۱۰۶ درصدی حق بیمه تولیدی ۹ ماهه “بنو” نسبت به مدت مشابه

۸ دی ۱۴۰۳

عملکرد تیم مدیریتی تجارت‌نو که به این شرکت جان تازه بخشیده، مصداق بارز ضرب المثل به عمل کار برآید است. هرچند در این میان برخی در پذیرش موفقیت‌های حاصله مقاومت داشته و بی انصافی می‌کنند ولیکن اعداد از واقعیت دیگری حکایت دارند.

عملکرد تیم مدیریتی تجارت‌نو که به این شرکت جان تازه بخشیده، مصداق بارز ضرب المثل به عمل کار برآید است. هرچند در این میان برخی در پذیرش موفقیت‌های حاصله مقاومت داشته و بی انصافی می‌کنند ولیکن اعداداز واقعیت دیگری حکایت دارد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری بازار سهام نیوز، تولید بیش از ۵ هزار میلیارد تومان حق بیمه در ۹ ماهه سالجاری با رشد ۱۰۶ درصدی نسبت به مدت مشابه، موجب شده این شرکت در میان ۱۵ شرکت مطرح بیمه‌ای رتبه چهارم را از آن خود کند. در بازه زمانی فوق، بنو با ۲/۲ درصد سهم از بازار صنعت بیمه توانسته موقعیت خود را نسبت به سهم ۱/۹ درصدی ۶ ماهه بهبود بخشد.

ارزیابی عملکرد بنو در ۶ شاخص

گزارش تحلیلی آمار عملکرد بیمه مرکزی از بازار بیمه در۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳، گواه این است که حق بيمه توليدي و خسارت پرداختي به ترتيب حدود ۲۱۶٫۸ و ۹۸٫۲ همت بوده و مبالغ حق بيمه توليدي و خسارت پرداختی نسبت به۶ ماهه اول سال گذشته ۵۹٫۷ و ۵۴٫۷ درصد رشد داشته، این گزارش با استخراج عملکرد شرکت‌ها از دل دستاوردهای کلی، به سهم هریک در شاخص های مهم پرداخته است.

با نگهداشتن ذره بین ارزیابی بر روی بیمه تجارت‌نو، عملکرد این شرکت در ۶ شاخص تاکیدی دوباره بر ریل گذاری درست مدیریتی و آینده قابل اتکایی آن دارد. “بنو” در ۶ ماهه سالجاری با تولید حق بیمه بیش از ۴ هزار میلیار تومانی توانسته با نسبت خسارت (خسارت پرداختي به حق بيمه صادره) ۳۲ درصدی رتبه سوم را از آن خود کند.  در هزينه‌هاي اداري و عمومي به حق بيمه صادره نیز با نسبت ۶ درصدی در جایگاه پنجم قرار گرفته که نشان از مدیریت بهینه هزینه‌ها دارد.

نسبت ۴۱ درصدی مطالبات از بيمه‌گذاران و نمايندگان به كل دارايي‌ها که رتبه ۷ را برای این شرکت رقم زده از توانمندی  این شرکت در تعامل با بیمه گذارن حکایت می کند. چرا که معضل طلب انباشته برخی شرکت های بیمه ای از سرمایه اولیه آنها فراتر است. و اما در بازده دارايي‌ها (سود خالص به جمع دارايي‌ها)  “بنو” با توجه به از سرگذراندن شرایط نامساعد، موفق عمل کرده و با نسبت ۳ درصدی رتبه دوم را به دست آورده است.

این درحالی است که نسبت مورد اشاره برای ۷ شرکت صفر و یا منفی بوده است. در شاخص حاشيه سود خالص (سود خالص به حق بيمه صادره) پس از کسر هزینه‌ها و اضافه شدن سایر درآمدها بنو خوب نمایان شده است. کسب رتبه چهارم با نسبت  ۴درصدی  با توجه به جوان‌تر بودن این شرکت قابل دفاع است.

حاشيه سود بيمه‌اي (سود ناخالص فعاليت‌هاي بيمه‌اي به حق بيمه صادره)، یا سود ناشی از فروش بیمه نامه پس از کسر خسارت بدون لحاظ برخی هزینه ها، با سودآوری نسبت ۱۱ درصدی را محقق کرده و در رتبه هفتم ایستاده است.

 

 

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x