۱۸ شهریور ۱۴۰۳

رئیس جمهور بعدی برای دوره ۴ ساله خواهد بود اما جزییات باید بررسی شود!

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به انتخاب رئیس جمهور جدید تا ۵۰ روز آینده، گفت: منتخب بعدی طبق قانون برای دوره ۴ ساله خواهد بود اما به بررسی دقیق تر نیاز است!

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، طحان نظیف با اشاره به اینکه همه امور در مورد ریاست جمهوری و … بر مدار قانون پیگیری و هیچ خللی در ترتیبات قانونی نخواهد بود، گفت: طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در صورت فوت یا مواردی از این دست در خصوص رئیس‌جمهور، اداره کشور با موافقت رهبری به عهده معاون اول رئیس جمهور قرار می‌گیرد و معاون اول عملاً اختیارات رئیس‌جمهور را بر عهده می‌گیرد و یک شورا متشکل از روسای محلی و قوه قضائیه و معاون اول رئیس جمهور موظفند ترتیبی را اتخاذ کنند که حداکثر ظرف مدت ۵۰ روز رییس جمهور جدید انتخاب شود.

وی ادامه داد: از دیروز این فرآیند آغاز شده و موارد لازم به معاون اول رئیس جمهور گفته شده و اداره امور توسط وی انجام می‌شود و همه امور بصورت طبیعی و بر مدار قانون پیش خواهد رفت.

نظیف درباره فاصله یک ساله تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۴ و اینکه دوره رئیس جمهور بعدی یک‌ساله خواهد بود یا چهار ساله، توضیح داد: طبق قانون رئیس جمهور منتخب برای دوره‌ ۴ ساله خواهد بود اما پس از بررسی‌های دقیق‌تر جزییات اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x