۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دو پتروشیمی‌ وابسته به صندوق بازنشستگی ادغام شدند + دلایل

۲۷ مرداد ۱۴۰۳

دو پتروشیمی سبلان و دنا با هدف جلوگیری از زیان چند‌ هزار میلیارد تومانی و تسریع در روند اجرایی پروژه دنا، ادغام شدند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، دو پتروشیمی سبلان و دنا در راستای چابک‌‌سازی، جلوگیری از زیان چند‌هزار میلیارد تومانی و تسریع در روند اجرایی پروژه دنا، ادغام شدند.

بر اساس این گزارش، جواد زارع‌‌پور مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ در مراسم تقدیر از هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی دنا، گفت: ادغام پتروشیمی دنا در پتروشیمی سبلان از مجموعه‌‌های تابعه هلدینگ پتروفرهنگ با تعامل و همراهی سهامداران صورت پذیرفت.

وی افزود: در راستای افزایش بهره‌‌وری شرکت‌ها و صیانت از حقوق صاحبان سهام و منافع بویژه فرهنگیان این اقدام اجرایی شد. این اقدام با هدف اصلاح ساختار مالی پتروشیمی سبلان، جلوگیری از بروز زیان چند‌ هزار میلیارد تومانی، فراهم شدن امکان تامین مالی و تسریع بخشی در روند ساخت پروژه متانول دنا انجام شد.

زارع‌‌پور ادامه داد: هم‌‌افزایی ناشی از این ادغام قبل و بعد از بهره‌‌برداری از پروژه دنا به بهبود اهرم‌‌های مالی، توان نقدینگی و ویژگی‌‌های فنی منجر خواهد شد و به جهت ایجاد مزیت مقیاس، شرکت سبلان را در زمره یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و بازیگران متانول در داخل قرار می‌دهد.

به گفته وی، اقدام فوق در کنار سیاست‌‌های تکمیل زنجیره ارزش و اخذ مجوزهای پایین‌دستی در پتروشیمی شیمیایی لاوان و پتروشیمی آریا و اقدامات انجام شده در جهت ارتقای بهره‌‌وری عملکرد و رشد تولید در این هلدینگ و برنامه‌‌ریزی اتمام هر چه سریع‌‌تر پروژه سیراف از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که برای توسعه و بهبود پرتفو و البته افزایش و پایداری درآمدهای هلدینگ پتروفرهنگ و حداکثرسازی سود انجام شده است.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x