۲۹ مهر ۱۴۰۳

درخواست برخورد با متخلفین خرید سهام گروه اقتصادی مفید توسط شستا

۲ مهر ۱۴۰۳

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از شستا در مجلس، خواستار برخورد با متخلفین در راستای تعلیق خرید بخشی از سهام گروه اقتصادی مفید شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، علی خضریان با اشاره به گزارش‌های منتشره در خصوص خرید بخشی سهام گروه اقتصادی مفید از سوی شستا به خانه ملت، اعلام کرد: متأسفانه در روزهای اخیر گزارش‌هایی مبنی بر خرید بخشی از سهام گروه اقتصادی مفید از سوی شستا با وجود منع از سوی سازمان تأمین اجتماعی منتشر شد که از جهات مختلفی باید از سوی وزارت کار به عنوان متولی صیانت از اموال بازنشستگان مورد توجه قرار گیرد که وزیر کار به درستی دستور تعلیق این اقدام را صادر کرد.

علی رغم قانون برنامه هفتم مبنی بر خروج از سهام مدیریتی شرکت‌های تابعه صندوق‌های بازنشستگی، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی بدون اخذ موافقت‌های لازم همچون ارکان تصمیم‌گیر سازمان تأمین اجتماعی و هیات امنای صندوق‌های بازنشستگی اقدام به خرید سهام شرکت – پروژه‌هایی با ارزش سرمایه‌گذاری سه برابر ارزش فعلی شستا کرده که زمان به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها مشخص نیست و ریسک بالایی برای بازنشستگان دارد.

سرپرست شستا که سال ۱۴۰۱ مسئولیت مدیرعاملی هلدینگ بالادست گروه اقتصاد مفید را برعهده داشت، مذاکرات ناموفقی با یکی از بانک‌ها جهت واگذاری سهام پتروپالایش مروارید مکران داشت اما با تغییر موقعیت جدید خدمتی، اقدام به خرید این سهام برای بازنشستگان می‌کند.

اقدام سرپرست شستا در انجام معامله با سهام شرکت‌هایی از محل قبلی خدمت در کمتر از چهار ماه مغایر با آیین نامه مدیریت تعارض منافع مصوب هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی است. از سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار انتظار می‌رود تنها به تعلیق این اقدام بسنده نکرده و با متخلفین برخورد مناسب و قانونی صورت پذیرد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x