۲۹ مهر ۱۴۰۳

حمایت خودروسازان از عرضه محصولات در بورس کالا و درخواست جلسه

۲۹ مهر ۱۴۰۳

دبیر انجمن خودروسازان با انتقاد از قیمت گذاری دستوری و فروش خودرو در لاتاری از عرضه محصولات در بورس کالا حمایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، احمد نعمت‌بخش با انتقاد از زیان هزاران میلیارد تومانی سالانه قیمت‌گذاری دستوری برای خودروسازان به سنا، گفت: قیمت خودرو در بازار آزاد بسیار بالا است و فروش به صورت لاتاری انجام و منابع آن به جیب دلالان می‌رود.

وی افزود: سرکوب قیمت منجر به شکل‌گیری لاتاری خودرو شده است. برای اصلاح مسیر صنعت باید ضمن آزادسازی قیمت، قیمت‌گذاری دستوری بطور کامل حذف شود. برای فروش هر ۱۰۰ خودرو در لاتاری شاید ۲۰ درصد سود نصیب مردم عادی و ۸۰ درصد سود نصیب سرمایه‌ گذاران و دلالان شود.

این فعال صنعت خودرو ادامه داد: فروش لاتاری خودرو باعث شده بدهی خودروسازان به قطعه سازان از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فراتر رود. در روزهای آینده انجمن در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس، درخواست تشکیل جلسه‌ای مشترک به منظور بررسی منافع عرضه خودرو در بورس کالا برای سهامداران ایران خودرو و سایپا و خریداران خودرو، را ارائه می‌دهد.

نعمت بخش در خصوص ارسال نامه‌ انجمن برای معاون اول رئیس جمهور، توضیح داد: برای عدم ضرر ۴۰ میلیون سهامدار ایران خودرو و سایپا بهتر است موافقت با افزایش قیمت خودرو اعلام شود. با توجه به شرایط موجود بهترین روش، عرضه خودرو در بورس کالا است که به نفع اقتصاد ملی، سهامداران و خریداران خودرو است و بورس را به سمت مثبت سوق می‌دهد.خودروساز در این روش بجای زیان، سود کرده و روی کیفیت، توسعه محصول و محصولات جدیدتر کار می‌کند.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x