۱۸ شهریور ۱۴۰۳

حمایت از بورس در شرایط فعلی شدنی نیست/ ۴ درخواست سهامداران از دولت جدید

۱ مرداد ۱۴۰۳

کارشناس بازار سرمایه حمایت از بورس در شرایط کنونی را نشدنی دانست و گفت: دولت جدید باید به 4 درخواست سهامداران متعهد شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، فرهاد خزانه داری با بیان اینکه عبارت “حمایت از بورس” ایجاد حساسیت بی‌مورد می‌کند در فضای مجازی، اعلام کرد: حتی حمایت (نادرست) دولت از بانک هایی که در شرف ورشکستگی هستند متفاوت است.

بورس دماسنج اقتصاد است ولی آیا با گرم کردن دماسنج، اتاق اقتصاد گرم می‌شود؟ درخواست حمایت از بورس در شرایط کنونی اقتصاد با حمایت‌ها در بورس‌های کشورهای دیگر تفاوت دارد و نشدنی است و نباید بشود.

درخواست های سرمایه‌گذاران در بورس موارد دیگری است که دولت جدید باید به آنها متعهد شود:

– واگذاری تدریجی مدیریت بنگاه‌ها

– حرکت به سمت تک نرخی کردن ارز و کاستن از فاصله نرخ نیما و آزاد و قطع رانت از جیب صادرکنندگان واقعی

– سامان‌دهی روابط مالی با همه کشورها و تسهیل تجارت با آنها

– پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد به‌گونه‌ای که فعالان اقتصادی با اطمینان بتوانند برای پنج سال برنامه ریزی کنند و قوانین خلق‌الساعه ممنوع شود.

اگر در کشورهای دیگر هنگام بروز بحران در بورس از صنایع و در صدر آنها صندوق های بازنشستگی حمایت می‌شود به دلیل بحرانی نامنتظره است. در ایران بحران نامنتظره وجود ندارد. خرابی‌ها و نابسامانی‌های بزرگ باید اصلاح شود.

با گزارش‌های فصل بهار شرکت ها، انتظاری بیش از این از بازار دارید؟ سه ماه تابستان بدتر هم خواهند شد. دولت باید موانع تولید را رفع و دست درازی ها به درآمد سهامداران را متوقف کند. در آن صورت وضعیت شرکت ها مناسب و به دنبال آن بورس هم برای سرمایه گذاری مناسب خواهد شد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x