۲۶ شهریور ۱۴۰۳

جزئیات پیش فروش و فوق العاده ۶ محصول ایران خودرو و فهرست ۱۰ بانک‌‌ عامل

۲۱ مرداد ۱۴۰۳

ایران خودرو شرایط پیش فروش و فوق العاده 6 محصول شامل مراحل، زمانبندی انجام ثبت درخواست و فهرست 10 بانک‌‌ عامل برای حساب وکالتی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، شرکت ایران خودرو به منظور تسهیل خرید مصرف کنندگان واقعی خودرو در نظر دارد بخشی از ظرفیت تولیدات را تا پایان سال به صورت طرح پیش فروش و فوق العاده طی اولویت بندی و در چارچوب مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری عرضه کند.

بر اساس این گزارش این فراخوان مشمول متقاضیان عادی، مشمولین طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مشمولین طرح جایگزینی خودروهای فرسوده خواهد بود.

فرایندهای این عرضه طی دو مرحله شامل وکالتی کردن حساب و مسدودی مبلغ تعیین شده و ثبت درخواست حضور در اولویت بندی و در مرحله دوم پس از تعیین اولویت‌ها و مشخص شدن متقاضیان واجد شرایط با فراخوان شرکت ایران خودرو جهت انعقاد قرارداد و واریز وجه آغاز می‌شود.

طبق ضوابط باید تا سقف ۵۰ درصد قیمت خودرو در حساب بانکی متقاضی تا زمان انجام و اعلام اولویت بندی مسدود شود. بر این اساس مبلغ مسدودی در این طرح ۲۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

الف. مبلغ اعلامی در اطلاعیه در حساب متقاضی به درخواست خود به صورت اینترنتی و حضوری در بانک‌های عامل به ذینفعی شرکت ایران خودرو مسدود می‌شود. در هر زمان که نیاز باشد متقاضی می‌تواند با اعلام انصراف، مسدودی را رفع و وجه‌ را برداشت کند. لذا حضور در اولویت بندی منوط به وجود وجه در حساب تا زمان اجرای اولویت بندی خواهد بود. پس از اعلام اولویت بندی وجه مسدودی بدون مراجعه به بانک، مسدودی آن رفع و مبلغ توسط متقاضی قابل برداشت است.

ب. وجوه مسدود شده به هیچ عنوان امکان استفاده توسط شرکت ایران خودرو را نداشته و صرفاً جهت اطمینان از آمادگی خریدار و پیشگیری از حضور واسطه‌گران پیش بینی شده است.

ج. پس از اتمام مهلت تعیین شده در صورتی که تعداد درخواست ثبت شده از ظرفیت عرضه بیشتر باشد، اولویت بندی با نظارت دستگاه‌های مرتبط به صورت قرعه‌کشی تعیین می‌شود و نتایج آن از طریق پیامک و سایت شرکت ایران خودرو اطلاع رسانی می‌شود. تعداد ظرفیت در نظر گرفته شده جهت اولویت بندی متقاضیان به میزان بخشی از ظرفیت تولید شرکت ایران خودرو تا پایان سال است.

د. پس از وکالتی کردن حساب و ثبت درخواست خرید خودرو در سایت و پالایش نهایی و اعلام اولویت بندی، متقاضیانی که اولویت آنها بالاتر از ظرفیت تولید بوده و در خارج از صف تشکیل شده از اولویت‌های اعلام شده قرار گرفتند، حذف شده و قابلیت ادامه فرایند را نخواهند داشت.

ه. ثبت درخواست در سامانه هیچ گونه حقی را برای متقاضی جهت ثبت نام و دریافت خودرو ایجاد نمی‌کند و تعهد شرکت ایران خودرو صرفاً پس از اعلام نتایج اولویت بندی و ورود متقاضی به مرحله دوم با فراخوان شرکت ایران خودرو و قطعی کردن ثبت نام، انعقاد قرارداد و واریز وجه به حساب شرکت ایران خودرو شکل می‌گیرد.

مراحل و زمانبندی انجام ثبت درخواست( متقاضیان عادی)

۱. وکالتی کردن حساب و مسدودی ۲۳۰ میلیون تومان از یکشنبه ۲۱ مرداد تا پایان ساعت ۲۴ شنبه ۲۷ مرداد نزد بانک‌های عامل

۲. ثبت درخواست خودرو در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو ۴۸ ساعت پس از انجام وکالتی کردن حساب و مسدودی مبلغ تعیین شده نزد بانک‌های عامل از چهارشنبه ۲۴ مرداد تا سه‌شنبه ۳۱ مرداد

۳. اطلاع رسانی نتایج اولویت بندی از سوی شرکت ایران خودرو

۴. فراخوان متقاضیان اولویت بندی شده جهت واریز وجه و انجام ثبت نام طبق زمانبندی و اولویت‌های تعیین شده

خودروهای قابل عرضه در این طرح شامل پژو ۲۰۷ دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما و محصول جدید “ری را” است.

متقاضیان صرفاً در بانک‌های عامل تجارت، صادرات، ملت، پارسیان، کارآفرین، سپه، شهر، اقتصاد نوین، رفاه کارگران و آینده می‌توانند حساب را به نام ایران خودرو وکالتی کنند.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x