۲۶ شهریور ۱۴۰۳

توصیه های مدیریتی، وارداتی، معدنی و حمایت حاکمیتی به وزیر صنعت

۱۰ شهریور ۱۴۰۳

4 توصیه مدیریتی، وارداتی، محدوده معدنی و حمایت حاکمیتی از سوی نائب رئیس اسبق انجمن معدن به وزیر صنعت دولت اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز ، سیف‌اله آراسته فعال حوزه معدن  با اشاره به پشتوانه چهار دهه فعالیت در بخش معدن ۴ توصیه به وزیر صنعت دولت چهاردهم ارایه و اعلام کرد: در نخستین گام لازم است معاونت معدنی از جنس معدن با کارنامه درخشان و همسو با فعالان معدنی انتخاب شده و از بکار‌گیری افراد سیاسی در این پست اجتناب شود. در انتخاب مدیران ستادی وزارت و همچنین مدیران استانی نظرات تشکل‌های معدنی مدنظر قرار گیرد.

در گام بعد تامین ماشین‌آلات معدنی به دستوری شجاعانه مبنی بر آزاد‌سازی ورود هزاران ماشین معدنی که هم‌اینک در گمرکات موجود است، بدون اخذ هر گونه هزینه‌های ورودی برای فعالیت معدنی نیاز دارد.

در گام سوم نیز در سامانه کاداستر معدن اکثر مناطق مستعد معدنی ایران به‌عنوان محدوده معدنی بلوکه‌ شده وزارت، ثبت شده و مناطقی برای ثبت محدوده معدنی وجود ندارد. بنابراین دستور آزادسازی مدیریت‌ شده این مناطق راهگشا خواهد بود.

گام آخر هم رفع تعیین‌ تکلیف حاکمیت ادارات و سازمان‌های دیگر همچون اداره منابع طبیعی و سازمان محیط‌زیست بر بخش معدن و درخواست حمایت حاکمیتی از حقوق قانونی فعالان بخش معدن در راستای انگیزه معدن‌کاری و سرمایه‌گذاری است.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x