۲۶ شهریور ۱۴۰۳

تصویب کلیات طرح افزایش روزانه تولید نفت خام ایران به ۲۵۰ هزار بشکه

۲۳ مرداد ۱۴۰۳

طرح ضربتی افزایش تولید نفت خام به ۲۵۰ هزار بشکه در روز در ۳۴ میدان نفتی توسط شرکت نفت در شورای اقتصاد تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، محمدرضا عارف در پنجمین جلسه شورای اقتصاد ضمن بررسی رویکردها و سیاست های کلان تدوین بودجه سال ۱۴۰۴ از تصویب طرح ضربتی افزایش تولید نفت خام توسط شرکت نفت خبر داد.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه نقشی مهم و اساسی در ایجاد هماهنگی بین وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی در جهت دهی و برنامه ریزی منابع مالی مورد نیاز طرح های بزرگ زیرساختی و عمرانی دارد. باید با توجه ویژه به نقش و عملکرد شورای اقتصاد و ارتقاء جایگاه آن از ایجاد شوراها و کمیته های موازی برای تصمیم گیری اقتصادی جلوگیری تا راهبردها، وعده ها و برنامه های رئیس جمهور هر چه سریعتر عملیاتی شود.

عارف ادامه داد: انتخاب بخش خصوصی در اداره اقتصاد اختیاری نبوده بلکه تکلیف و الزام است و باید در جلسات تصمیم گیری اقتصادی دولت نقش پررنگ ایفا کنند و از نظرات آنان در تصمیم گیری اقتصادی و بودجه ریزی استفاده شود. راهبرد انتخاب مدیران و وزرا توجه به تفکر سیاسی نیست و باید به دنبال تحقق آرمان ها و ارزش های نظام، مطالبات مردم و وعده های داده شده توسط رئیس‌جمهور و در رأس آنها حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشند. در مسیر رسیدن به این اهداف باید نیروهای متخصص، متعهد و جوان بکار گرفته شوند.

حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در این جلسه با بیان اینکه هدف اصلی شورای اقتصاد گره گشایی از دستگاه ها و فعالین اقتصادی است، گفت: شورای اقتصاد نقشی مهمی در تصمیم گیری های اقتصادی دارد.

در این جلسه درخواست وزارت نفت درخصوص طرح ضربتی افزایش تولید نفت خام به ۲۵۰ هزار بشکه در روز در ۳۴ میدان نفتی توسط شرکت نفت تصویب و مقرر شد ساز و کار اجرایی طی تفاهم نامه ای بین سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و شرکت نفت تعیین شود.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x