۲۶ شهریور ۱۴۰۳

تخصیص ارز واردات مواد اولیه و سوخت مشروط شد

۱۱ شهریور ۱۴۰۳

وزارت صنعت، ثبت سفارش، تخصیص ارز، تعیین سهمیه مواد اولیه و سوخت را منوط به ثبت اظهار تولید در سامانه جامع تجارت دانست.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، مهرداد خسروی مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت در نامه‌ای خطاب به دبیر انجمن خودروسازان، مدیران عامل دو خودروساز بزرگ، دبیر انجمن قطعه سازی، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت و مدیران کل سازمان صنعت ۳۱ استان و جنوب کرمان بر لزوم ثبت اطلاعات تولید شرکت های تولیدی در سامانه جامع تجارت، تخصیص ارز مواد اولیه و سوخت را منوط به ثبت اطلاعات تولید اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، پیرو نامه ۱۷ بهمن سال ۱۴۰۲ ملزم به نامه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ مشاور عالی و دستیار ویژه مقام عالی وزارت با موضوع اظهار و ثبت برنامه تولید شرکت‌های تولیدی در سامانه جامع تجارت با توجه به گزارشات واصله و نتایج پایش داده‌ها در سامانه جامع تجارت به رغم پیگیری‌ها و اطلاع رسانی‌های به عمل آمده تا کنون برخی از شرکت‌های تولیدی نسبت به ثبت آمار تولید و نهایی کردن برنامه تولید مبادرت کردند.

از آنجایی که هرگونه ثبت سفارش و تخصیص ارز و تعیین سهمیه مواد اولیه و سوخت منوط به ثبت اظهار تولید و برنامه تولید در سامانه جامع تجارت است، کلیه تبعات ناشی از عدم درج اطلاعات مربوطه بر عهده شرکت‌های تولیدی و متوجه آن اداره کل خواهد بود. لذا دستور دهید مراتب به نحو مقتضی به کلیه شرکت‌های تولیدی منعکس و اقدامات لازم در اسرع وقت از سوی آن اداره کل صورت پذیرد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x