۲ آبان ۱۴۰۳

سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

برنامه‌ای قابل اجرا در بودجه ۱۴۰۴ برای بازار سهام طراحی شود/ کارشناسان بازار سرمایه به مجلس برای اصلاح موارد مربوط به بورس در بودجه ۱۴۰۴ مشورت ارائه دهند/ تصمیم‌گیران حوزه اقتصاد باید فهم درستی از بازار سرمایه داشته باشند

۲ آبان ۱۴۰۳

سارا فلاحی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: در بودجه ۱۴۰۴، کمیسیون‌های تخصصی مجلس و همچنین دولت، باید برنامه‌ای مدون، متقن و قابل اجرا برای اینکه بازار سهام طراحی کنند تا بورس دچار نوسان نشود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز سارا فلاحی، در پاسخ به این پرسش که در بودجه ۱۴۰۴ دولت و مجلس چه حمایت‌هایی از بازار سرمایه خواهند داشت؟گفت: بازار سهام نقش بسزایی در اقتصاد ایران ایفا می‌کند اما با توجه به اتفاقاتی که طی سال‌های گذشته، ناشی از برخی تصمیم‌گیری‌های خلق الساعه دولت‌ها، در بورس رخ داده، شاهد کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه بوده‌ایم.

او تاکید کرد: در حال حاضر حق‌الناسی بر گردن دولت و مجلس است و باید برای رفع آن حمایت‌های خود را از بازار سهام در بودجه ۱۴۰۴ داشته باشند.

سیاست‌گذاری‌های درست و منطقی برای بازار سرمایه

فلاحی افزود: برای جبران ضرر و زیان‌ سهامداران، ناشی از برخی بی‌تدبیری‌ها در نهادهای سیاستگذار از یکسو و بروز رفتارهای هیجانی در داخل بازار از سوی دیگر، ضروری است با سیاست‌گذاری‌های درست و منطقی، گام‌های اساسی برای جبران برخی اشتباهات گذشته برداشته شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است در بودجه ۱۴۰۴، ضمن حمایت ۱۰۰ درصدی از بازار سرمایه، در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و هم‌چنین دولت، برنامه‌ای مدون، متقن و قابل اجرا برای جلوگیری از نوسان در بازار سهام طراحی شود و متخصصان و فعالان اقتصادی و بازار سرمایه در چارچوب جلساتی مداوم، راهکارهای عملی و تخصصی برای نجات بورس از شرایط سخت و تکانه‌های شدید سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ارائه داده و به آن جامع عمل بپوشانند.

تافته جدا بافته از دنیا نباشیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که سیاست‌های اتخاذ شده برای بازار سرمایه می‌بایست واقع گرایانه باشد، گفت: باید ضمن پذیرش واقعیت‌های جامعه در حوزه اقتصاد و نظام بین الملل، مهم است بدانیم بخشی از اقتصاد ایران وابسته به اقتصاد جهان است و نباید تافته جدا بافته عمل کنیم.

فلاحی تاکید کرد: تمام دست‌اندرکاران سیاسی و اقتصادی می‌بایست ضمن تلاش برای افزایش قدرت کشور در مقابل تهدیدات، در قالب تنظیم‌گری روابط با دنیا، برخی متغیرهای موجود در سیاستگذاری خارجی را متناسب با منافع اقتصاد ایران تنظیم کنند.

این نمانیده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر نهاد سیاست بر همه نهادها مسلط شده و همه نهادها را دچار کج کارکردی کرده است، در نتیجه ضروری است از نهاد سیاست دوری کنیم، زیرا تا زمانی که نهاد سیاست مسلط باشد قطعا نمی‌توانیم در مسیر درست قرار بگیریم.

اقتصاد را متولیان اقتصادی مدیریت کنند

فلاحی با تاکید بر این‌که اقتصاد ایران را باید متولیان اقتصادی مدیریت کنند، افزود: تصمیم‌گیران حوزه اقتصاد باید فهم درستی از بازار سرمایه داشته باشند چرا که این حوزه نیازمند افرادی است که راهبردی به مساله بازار سرمایه نگاه کرده و ابزارهای متناسب با اهداف بازار را طراحی کنند.

او یادآور شد؛ افراد متخصص حاضر در بازار سرمایه بهترین خدمات، همراهی‌ها و مشورت‌ها را می‌توانند در تعامل با مجلس برای اصلاح موارد مربوط به بورس در بودجه ۱۴۰۴ ارائه دهند زیرا آن‌ها چالش‌های موجود بازار و قطعا نقاط قوت و ضعف را به خوبی می‌شناسند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: تمام سرمایه‌گذاران به امید کسب سود از محل تخصیص منابعشان به تولید قدم به بازار سرمایه گذاشته‌اند لذا حمایت از آنان می بایست در راس امور متولیان حوزه اقتصاد قرار گیرد.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x