۲۷ مهر ۱۴۰۳

بایدن بالاخره تصمیم به کناره گیری گرفت و از گزینه مطرح حمایت کرد

۱ مرداد ۱۴۰۳

رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا بالاخره تصمیم به کناره گیری از نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری گرفت و از کاملا هریس حمایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، جو بایدن ۸۱ ساله بعد از هفته‌ها فشار شدید دموکرات‌ها، مردم و… بالاخره تصمیم نهایی را گرفت و با انتشار بیانیه‌ای از نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌ گیری و با انتشار تصویری مشترک با کامالا هریس معاون ریاست جمهوری از وی حمایت کرد.

براساس این گزارش، وی قصد داشت با پیروزی در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ یک دور دیگر در این سمت باقی بماند و خود را شایسته‌ترین فرد برای شکست دادن ترامپ می‌دانست اما پس از اولین مناظره انتخاباتی با ترامپ، بسیاری از نمایندگان و حامیان مالی و حتی اوباما و …. خواهان کناره گیری وی شدند. بایدن تا پیش از این مدعی شده بود تنها خداوند متعال می‌تواند از وی بخواهد تا به مبارزات انتخاباتی پایان دهد.

وی در بیانیه‌ منتشره در شبکه اجتماعی بازسازی زیرساخت‌ها، کاهش هزینه دارو، گسترش بیمه سلامت، حمایت پزشکی بیشتر از کهنه‌سربازان، انتصاب نخستین زن آمریکایی سیاه‌ پوست در دادگاه عالی و تصویب قانون مرتبط با تغییرات اقلیمی، موفقیت در برابر کرونا، عبور از بدترین بحران از زمان رکود بزرگ را برخی از دستاوردهای دولت اعلام کرد.

بایدن اعلام کرد: اگرچه به دنبال حضور مجدد در انتخابات ریاست جمهوری بود اما به نفع حزب دموکرات و مردم است که از نامزدی حزب کناره‌گیری کند و بر روی انجام وظایف متمرکز شود.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x