۲۶ شهریور ۱۴۰۳

باور و رویداد عجیب و بی سابقه بازار طلا فروشان را داغ کرد!!!

۲۹ مرداد ۱۴۰۳

رویداد عجیب و بی سابقه و ناشی از باور غلط منجر شد تا دیروز بازار طلا فروشان با موجی از مردم و صف خرید مواجه شوند!!!

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، وقوع رویدادهای عجیب و غریب در ایران همچنان ادامه دارد و این بار با مقوله ایی جدید همراه شده که ناشی از اثر تبلیغ در فضای مجازی و زودباوری مردمی است که با وجود ادعای پیشرفت و تفکر همچنان به تله می افتند!

براساس این گزارش، بازار طلای ایران دیروز به طرز بی سابقه ایی با اقبال عجیب خریدارانی مواجه شد که مدعی بودند طبق روایات قدیمی، خرید طلا در سیزدهم صفر خوش‌ یمن بوده و منجر به قبولی حاجت و خواسته می شود!!! حتی مردم برای طلافروشی در نیاوران صف خرید تشکیل داده بودند تا سال دیگه ثروتمندتر شوند!!!

در این رابطه محمد کشتی‌آرای از فعالان قدیمی بازار طلا و رئیس اسبق انجمن طلا و جواهر به خبرانلاین، اعلام کرد: اتفاق دیروز عجیب بود. از ۱۱ سالگی در این بازار کار کرده‌ام و شاید باور نشود در سابقه‌ی ذهنی من اصلا چنین چیزی نبود.

وی ادامه داد: اغلب مردم در ماه محرم و صفر خصوصا تا پایان سیزدهم صفر برای خرید دست نگه می‌داشتند و ملاحظاتی می‌کردند. اعتقادی وجود داشت مبنی بر اینکه که این ماه‌ها سنگین است اما یک باره دیروز، موج عجیب و غریبی از خریداران همراه با حباب در بازار شکل گرفت و روند قیمت‌ها را افزایشی کرد.

به گفته کشتی آرای ، منبع این جریان نیز همان فضای مجازی بود و چنین چیزی به لحاظ سنتی، مذهبی، عرفی و تاریخی نبود و این اصلا سنت نیست!

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x