۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بازار سرمایه اولین انتخاب آستان قدس است/ توضیح کوتاه درباره مپنا

۱۰ شهریور ۱۴۰۳

رئیس بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی با ارایه توضیحی کوتاه درباره مپنا، گفت: اولین انتخاب آستان قدس، بازار سرمایه بوده و است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، مهدی سدیدی مدیر اسبق سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) و عضو هیات سابق بورس که ریاست بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی را عهده دار شده در جریان بازدید مدیران بازار سرمایه از نیروگاه فردوسی مشهد ( که به همت کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران انجام شد) با اشاره به سهم ۵ درصدی استان خراسان رضوی از تولید ناخالص ملی و دومین کلان شهر ایران با ۳۰ میلیون زائر، گفت: بسیاری از مستغلات و سپرده ها به کمک بازار سرمایه نیاز دارد. آستان قدس صرفا ارایه دهنده خدمات بوده و ۹۲ درصد از NAV این نهاد مربوط به املاک و مستغلات بوده که برای عرضه اولیه اقدام شده و از ابزارهای بازار سرمایه برای تبدیل دارایی های مستقر در خراسان و تهران استقبال می شود.

وی ادامه داد: گروه مپنا هم یکی از دارایی های صنعتی آستان با سه کرسی هیات مدیره و از شرکت های بسیار با ثابت مدیریتی بوده و طی ۳۰ سال فعالیت فقط ۴ بار با تغییر مدیریتی مواجه شده ولی در برابر مدیریت کاملا” مهندسی، خلاء بازار مالی دارد که با حضور مدیرانی از بازارسرمایه، جبران شد. در این میان تقسیم سود مپنا به دلیل برنامه‌های توسعه‌ای، کم بوده که که می‌توان از طریق اشتراکات و چانه زنی ها و تشکیل کنسرسیوم‌هایی، جبران شود.

سدیدی در برابر سئوال بورس پرس مبنی برای اینکه آیا آستان قدس برنامه ایی برای حمایت از بازارسرمایه دارد یا خیر؟ توضیح داد: جریان تغییر کلاس دارایی ها به خصوص املاک و مستغلات با چند معامله عمده شروع شده و ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر اولین انتخاب آستان قدس، بازار سرمایه بوده و از میان دو گانه سپرده گذاری و سرمایه گذاری، همواره از گزینه دوم و با هدف تقویت بازار سرمایه، حمایت می شود.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x