۱۸ شهریور ۱۴۰۳

اولین واکنش بورس به پزشکیان با جهش شاخص و صف های خرید سنگین+ یادی از آخرین مواضع

۱۶ تیر ۱۴۰۳

بازار سهام در اولین واکنش به برنده شدن پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری با جهش شاخص و صف های خرید سنگین مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سهام نیوز، نخستین روز کاری بازار سهام در نیمه دوم تیرماه در حالی تحت تاثیر شدید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و حضور پزشکیان در پاستور قرار گرفته که پیش بینی های چند روز قبل در همان دقایق اولیه شروع معاملات، محقق شد و بورس با جهش شاخص و صف های خرید سنگین سهام، وارد دور جدیدی از حیات شد.

براساس این گزارش، اکثر فعالان بازار سرمایه امیدوار بوده و هستند که با شروع دوره ریاست جمهوری پزشکیان، بورس در اولین قدم و حداقل از بحران طولانی مدت، خارج و با حضور وزیران و مسئولان کاربلد و تغییر رویه ها و سیاست های جدید خارجی و داخلی، زمینه رشد پایدار بازار سرمایه فراهم شود.

برهمین اساس، بازار سهام در همان دقایق اولیه شروع معاملات امروز با صف های خرید سنگین سهام و جهش چندین هزار واحدی، نشان داد به آینده امیدوار بوده اما منتظر ریل گذارهای جدید و تحقق قول و قرارهای دولت جدید است. در این میان باید منتظر ماند و دید که وعده حضور پزشکیان در تالار معاملات یا در یکی از تالارهای کارگزاران برای گفت و گو با فعالان بورس چه زمانی محقق خواهد شد؟

به این ترتیب، سهام ۹۵ درصد معادل ۵۳۳ شرکت بورسی و فرابورسی با صف خرید سنگین و رشد حداکثر ۶ درصدی قیمت سهام در حال داد و ستد بوده و شاخص بورس با افزایش بیش از ۳۸ هزار واحدی، ضمن فاصله از خطر روزهای قبل و احتمال نزول به کانال ۱٫۹ میلیون واحدی در کانال ۲٫۱ حمایت شدیدی شده و احتمالا” و به شرط نبود رویدادی خاص منفی در روزهای آینده به کانال های بالاتر صعود کند.

مواضع پزشکیان درباره بورس

پزشکیان در آخرین مناظره تلویزیونی با بیان اینکه مداخله دولت در اقتصاد این بلا را سر بورس آورده، گفته بود: دولت نباید در قیمت‌ها دخالت کند و به تولید دستور بدهد. وقتی دولت در قوانین دخالت نکند، قوانین خلق الساعه ارائه ندهد و در کار تولید دخالت نکند، شاهد کاهش بی‌ثباتی خواهیم بود.

عبده‌تبریزی را همه می‌شناسند و نظریات وی را می‌دانند. نظریات همان مطالبی است که عبده‌ تبریزی مصاحبه کرده است. باید با کارشناسان مشورت کرد تا برای بورس به نتیجه رسید.

ثبات و امنیت به بورس بازگردانده و کسری بودجه از بورس جبران نخواهد شد. تحریم‌ها در بورس هم اثر دارد و موج تحریم در بازار سرمایه هم خواهد آمد. یک نفر به تنهایی نمی‌تواند برای اقتصاد نقشه بکشد.

کارشناسان مربوط به هر رشته را به کار خواهیم گرفت که چگونه بورس را اصلاح کند. حل مشکل بورس نسخه ساده نیست. اگر جلیلی رییس جمهور شود شاخص بورس ریزش می کند.

برچسب‌ها

گزارش و یادداشت
گفتگو
روی خط
چند رسانه ای
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x